خبرگزاری کار ایران

چشم امید بازنشستگان به دولت جدید؛

امیدواریم هم متناسب‌سازی را ادامه دهند هم مطالبات تامین اجتماعی را بپردازند/ اعتبار را به دفترچه‌های بیمه بازگردانید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۰۳۳

یک فعال صنفی بازنشستگان ابراز امیدواری کرد که اوضاع برای مستمری‌بگیران بهتر شود.

مروتی (بازنشسته کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تنفیذ حکم رئیس جمهور جدید و آغاز راه دولت سیزدهم گفت: امروز بدهی دولت به تامین اجتماعی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ این بدهی حاصل بی‌توجهی دولت‌ها در دهه‌های گذشته است و امیدواریم در دولت جدید، اهتمامی برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید حافظ منافع جمعی کارگران باشند، می‌گوید: علاوه بر پرداخت بدهی‌ها، انتظار داریم دولت جدید در جهت رفع تبعیض میان صندوق‌ها اقدامات اساسی انجام دهد و بودجه جداگانه به سازمان بدهد تا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری با کیفیت بالا و به خوبی قابلیت اجرا داشته باشد.

به گفته وی، غیردولتی‌سازی سازمان تامین اجتماعی، یکی دیگر از مطالبات بیمه‌شدگان این سازمان است؛ اگر شورایعالی تامین اجتماعی احیا شود و این سازمان از ید مالکیت دولت خارج شود، وضعیت معیشتی و رفاهی بازنشستگان بهبود می‌یابد.

مروتی تاکید دارد که باید خدمات درمانی ارائه شده به بازنشستگان بهبود یابد تا جایی که دیگر نیازی به بیمه تکمیلی و صرف هزینه‌ی مازاد نباشد؛ باید شان و اعتبار به دفترچه های بیمه بازگردد.

این بازنشسته در ادامه می‌گوید: البته بهبود معیشت با واقعی‌سازی مزد و متسمری نباید فراموش شود؛ انتظار داریم دولت جدید در مذاکرات مزدی شورایعالی کار، جانب کارگران را نگه دارد (یا حداقل حفظ بی‌طرفی نماید) و اجازه دهد حداقل مزد شاغلان و بازنشستگان به اندازه خط فقر زیاد شود.

مروتی در پایان اضافه می‌کند: اینها سرلوحه‌ی مطالبات کارگران بازنشسته است؛ سالهاست که این خواسته‌ها را فریاد می زنیم و امیدواریم بالاخره گوش شنوایی پیدا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز