خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری منجیل هنوز طعم افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ را نچشیده‌اند/ پرداخت نشدن حقوق از دی ماه ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۹۶۴

کارگران شهرداری منجیل از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته کارگران، پرداخت حقوق کارگران این مجموعه از دی ماه سال گذشته به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کارگران شهرداری منجیل در استان گیلان ازدی ماه سال گذشته حقوق خود را طلبکارند» این را یکی از کارگران این شهرداری گفته و اضافه کرد: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به آذرماه ۹۹ بود که شهردار ماه پیش به حساب کارگران واریز کرد.

این کارگر با بیان اینکه با احتساب مرداد ماه، ۸ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده است، ادامه داد: در روز‌های گذشته شهرداری از دولت بابت ارزش افزوده مبالغی را دریافت کرده و پرداخت مطالبات ما کارگران شهرداری منجیل در گرو پرداخت ارزش همین افزوده است و درآمد دیگری ندارند. بنابراین امیدواریم ظرف امروز و فردا یک ماه حقوق دی ماه به حساب کارگران واریز شود.

یکی از این کارگران که در واحد فضای سبز کار می‌کند، گفت: هنوز طبق مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ حقوق نگرفته‌ایم و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود برای دریافت حقوق فروردین ماه سال جاری باید تا بهمن و اسفند صبر کنیم.

وی ضمن بیان اینکه مدیران شهری هیچ برنامه جدیدی برای مدیریت شهر و منابع در آمدی آن ندارند، افزود: با این شیوه هر کسی توانایی مدیریت شهر که فقط با استفاده از درآمد پایدار شهرداری‌ها و مالیات بر ارزش افزوده که دولت هر ماهه به صورت روتین به حساب شهرداری می‌پردازد، را دارد.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی بعید می‌دانیم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را کامل به کارگران بپردازد، افزود: مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد کارگران بوجود آمده ناشی از مدیریت شهرداری است. متاسفانه شهردار سابق و اعضای شورای قبلی شهر منجیل برای جبران کمبود‌های مالی اقدام به فروش کارخانه شن و ماسه و ایستگاه سی ان جی این شهر کردند. این دو؛ تنها منابع درآمدی شهرداری منجیل بودند که با واگذاری و فروش آنها بحران مالی شهرداری به اوج رسید و به تبع آن معوقات مزدی کارگران دوچندان شد.

این کارگران از کمبود امکانات و ایمنی کار نیز گلایه دارند: در فصل سرما در منجیل که به سرزمین برف و باد شهرت دارد، بادگیر و چکمه مناسب نداریم و برخی مواقع با لباس معمولی کار می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز