خبرگزاری کار ایران

استمداد کارگران شهرداری میناب از قوه قضائیه/ درخواست بازگرداندن ۳۰ هکتار زمین تصرفی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۷۸۰

جمعی از کارگران شهرداری میناب در استان هرمزگان، برای رفع تصرف غیرقانونی ۳۰ هکتار از اراضی کارگری خود از قوه قضایی درخواست استمداد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران عضو تعاونی مسکن شهرداری میناب در استان هرمزگان، از مسئولان قضایی کشور برای رفع تصرف غیرقانونی ۳۰ هکتار اراضی کارگری این مجموعه شهری درخواست استمداد کردند.

کارگران شهرداری میناب در توضیح مشکلات زمین‌های خود و همکارانش گفتند: از حدود ۲۰ سال پیش شهرداری میناب برای خانه‌دار گردن کارگران خود قطعه زمینی را به وسعت حدودی۳۰ هکتار از سوی سازمان شهرسازی دریافت و به کارگران واگذار کرد.

آنها با بیان اینکه این زمین‌ها بعدها (سال ۸۶) به بهانه ساخت مسکن مهر توسط یکی از نهادها تصرف شده و کارگران شهرداری میناب به‌رغم پیگیری از نهادهای اجرایی هنوز نتوانسته‌اند به زمین‌های خود برسند، افزودند: بنا به حکم قانون و شرع، اگر کسی یا نهادی اموال دیگران را غصب کند، مکلف است عین مال را به صاحب و یا صاحبان آن برگرداند، در غیر این صورت با حکم دادگاه از او خلع ید می‌شود.

به گفته کارگران شهرداری میناب، مالکان این اراضی؛ کارگران زحمتکشی هستند که این زمین‌ها ثمره یک عمر تلاش شبانه‌روزی آن‌هاست. به همین دلیل از بهره‌برداری و تصرف غیرقانونی این زمین‌ها رضایت ندارند.

آن‌ها با بیان اینکه این زمین‌ها قطعه‌بندی شده بود و حتی بخش‌هایی زیر بنایی آن در حد فنداسیون در حال ساخت بود، نهاد مربوطه بعداز تصرف این زمین‌ها همه فنداسیون و سازها را با ماشین‌های راهسازی تخریب کرد و خسارت جبران ناپذیری را به اعضای تعاونی مسکن کارگری شهرداری میناب وارد کردند.

طبق اظهارات این کارگران که از سالهای قبل به امید خانه‌دار شدن با فروش همه دارایی خود مالک این زمین‌ها شده‌اند، در حال حاضر مستاجر بوده و بخش زیادی از درآمد ماهانه خود را صرف پرداخت اجاره خانه می‌کنند. این درحالی‌ست که اگر زمین‌های آن‌ها تصرف نمی‌شد، آن‌ها از سال‌ها قبل خانه‌دار بودند.

بنا به گفته این کارگران، با وجود پیگیری‌های زیاد مالکان این زمین‌ها (که همگی شاغلین شهرداری میناب هستند)، مدتهاست پیگیر بازگرداندن زمین‌های خود هستند اما مسئولان نهاد مربوطه در مقابل واگذاری زمین‌ها مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز