خبرگزاری کار ایران

تغییر عملکرد اتحادیه‌های کارگری در دوران کرونا/ امکان مشارکت بیشتر با اعضا فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۵۸۵

اگرچه کرونا منجر به آسیب‌های شغلی فراوان شده و سلامت روابط کار را تهدید می‌کند اما تاثیرات مثبتی برای اتحادیه‌های کارگری به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، در حالی که پاندمی ویروس مرگبار کرونا جنبه‌های بسیاری از روابط کار را تحت تاثیر قرار داده، اما ضرورت وجود اتحادیه‌های کارگری را نمایان کرده است. 

امنیت شغلی، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های روابط کار است و بسیاری از مزدبگیران همچنین برای ا امنیت شغلی، افزایش درآمد و دسترسی به حمایت اجتماعی تلاش می‌کنند و برای دستیابی به این مولفه‌ها به کمک اتحادیه‌های کارگری اتکا کرده‌اند. اتحادیه‌های کارگری سراسر دنیا توانسته‌اند بسیاری از کمبودهای شغلی مناسب در دنیای کار را برطرف کنند. 

علیرغم همه محدودیت‌ها در دوران همه‌گیری کووید۱۹، اتحادیه‌های کارگری به طرق مختلف به کارگران و خانواده‌های آن‌ها کمک کرده‌اند؛ حمایت‌های آن‌ها شامل مشاوره حقوقی، ایجاد بودجه اضطراری، کمپین‌های آگاهی بخشی، ارائه برنامه‌های آموزشی و حمایت از کارگران آسیب دیده می‌شود. 

این اتحادیه‌ها با استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی درباره تامین اجتماعی گفتگوهای سه جانبه و دو طرفه برگزار کرده‌اند تا به جامعه هدف خود آگاهی دهند. 

بخشی از واکنش به بحران و جلوگیری از آسیب‌های شغلی در این گفتگوها مطرح می‌شود. مباحث متداول مذاکره در جلسات اقدامات حفاظت اجتماعی و اشتغال، روابط صنعتی، ایمنی و بهداشت شغلی (OSH) و اقدامات مالی هستند. 

اتحادیه‌های کارگری به روش‌های ابتکاری جدید برای ارتباط با اعضای خود دست یافته‌اند تا مشارکت را بیشتر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز