خبرگزاری کار ایران

امروز جوانان به دلیل تبعیض‌های موجود خواستار کار دولتی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۳۳۴

رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان گفت: جوانان امروزی پوشیدن لباس کار را ننگ می‌دانند و به دنبال کارهای دولتی و پشت میزنشینی هستند.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان شامگاه دیروز (۳ مردادماه) در شورای مهارت استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با طرح «کاد» اظهار کرد: این طرح در دوران دبیرستان اجرا می‌شد و فرد دوره‌ای را در یک موسسه یا کارگاه تولیدی می‌گذراند و بیش از ۹۰ درصد این افراد بعد از سپری کردن دوران خدمت سربازی در همان موسسه یا کارگاه مشغول می‌شدند.

محمدرضا آبی‌پور با اشاره به ابلاغ قانون اشتغال فراگیر در سال ۹۶، افزود: در این طرح فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی به مدت شش ماه در یک موسسه یا کارگاه تحت آموزش قرار می‌گرفتند و پس از جلب نظر مدیریت موسسه مشغول به کار می‌شدند.

این مسئول تصریح کرد: اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان طی تفاهم‌نامه‌ای طرح اشتغال فراگیر را به دوران آموزش برده، به طوری که دانشجویان قبل از فارغ‌التحصیلی تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از فارغ‌التحصیلی نیز به یک فرد ماهر تبدیل می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در رابطه با مزیت راه‌اندازی سامانه همراه کارجویان ماهر، گفت: این سامانه باید با سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی هماهنگ شود تا یک نفر به طور همزمان نتواند چند فرصت شغلی را به دست آورد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار کرد: امروز جوانان به دلیل تبعیض‌های موجود خواستار کار دولتی هستند؛ به طوری که پوشیدن لباس کار در جامعه ننگ شده است.

سیدمحمود موسوی با بیان اینکه افراد زیادی به دنبال کار هستند، در حالی که اصناف به کارگر نیاز دارند اما کسی حاضر به پوشیدن لباس کار نیست، افزود: افراد ترجیح می‌دهند پشت میز بنشینند تا کارهای فنی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خروجی فارغ‌التحصیلانی که در حوزه صنف بودند به مراتب از خروجی دانشگاه‌ها موفق‌تر بوده است، یادآور شد: در کارگاه‌های کوچک مهارت زندگی، معاشرت با مردم و غیره آموزش داده می‌شود و کارگاه‌های کوچک دود گرفته را با هیچ آموزشگاهی نمی‌توان مقایسه کرد.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه حمایت از صنف و کارگاه‌های کوچک کم لطفی شده و اکثر اعتبارات و بودجه‌ها را به کارخانه‌های بزرگ اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: اکنون زمان یادگیری مهارت پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در سن ۲۵ سالگی به بالا رسیده که برای اینکار خیلی دیر است.

رئیس اتاق اصناف مرکز زنجان با اشاره به اینکه برخی از مشاغل از جمله تراشکاری در ردیف مشاغل مزاحم نوشته می‌شوند، خاطرنشان کرد: اشتغال در صنف تضمینی است و آموزش‌های رایگان داده می‌شود و افراد علاوه بر آن حقوق نیز دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز