خبرگزاری کار ایران

تعدیل تعدادی از کارشناسان وام مسکن/ چرا امنیت شغلی نداریم؟!

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۹۹۰

تعدادی از کارشناسان ارزیاب بانک مسکن در استان‌های مختلف کشور تعدیل شده‌اند.

کارشناسان ارزیاب بانک مسکن در تماس با خبرنگار ایلنا، از تعدیل تعدادی از همکاران خود در سراسر کشور خبر دادند.

به گفته آن‌ها، بعد از خاتمه تیرماه؛ تعدادی از کارشناسان ارزیاب به بهانه‌ عدم نیاز تعدیل شده‌اند. این کارشناسان تعدیلی از استان‌های مختلف بوده و بعضاً سال‌ها سابقه کار در ارزیابی‌های بانکی داشته‌اند.

این ارزیابان که تعداد آن‌ها در سراسر کشور حدود ۳۰۰ نفر است، در تشریح شرایط کار خود گفتند: ما کارگران طرف قرارداد با یک شرکت خصوصی هستیم که کار ارزیابی و کارشناسی وام بانک مسکن را در سراسر کشور به مناقصه گرفته است؛ قبلاً کارشناس رسمی خود بانک مسکن برای ارزیابی وام سر ملک حضور می‌یافت اما در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، کار ارزیابی وام بانک مسکن را خصوصی‌سازی کردند و به یک شرکت خصوصی دادند که دفتر مرکزی آن در تهران است اما در همه استان‌ها کار ارزیابی وام را انجام می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند: به بهانه خصوصی سازی، امنیت شغلی ما را زیر سوال برده‌اند؛ سال قبل زمزمه‌های مرخصی اجباری بدون حقوق بود و حالا هم تعدیل. مدتهاست مرتب اعلام می‌کنیم اگر بانک به کار ارزیابی ما نیاز دارد با ما قرارداد ببندد. چرا شرکت خصوصی چرا پیمانکاری؟ اگر خود بانک با ما قرارداد ببندند امنیت شغلی ما تامین می‌شود و در ضمن سطح حقوق و دستمزدمان نیز افزایش می‌یابد.

کارشناسان ارزیاب از تعدیل همکاران خود انتقاد بسیار دارند و می‌گویند: درست نیست به بهانه خاتمه قرارداد موقت عده‌ای را از نان خوردن بیاندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز