خبرگزاری کار ایران

ادامه معوقات بیمه‌ای تعدادی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن هشتگرد/ دفترچه‌‌های درمانی تمدید نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۰۳

تعدادی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن هشتگرد حدود ۶ماه معوقه بیمه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن هشتگرد از مطالبات بیمه‌ای پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، به‌رغم اینکه از آغاز سال ۱۴۰۰حدود ۱۲۲روز گذشته است، دو ماه حق بیمه سال۹۹ و ۴ماه حق بیمه سال جاری کارگران پرداخت نشده است.

این کارگران که در شرکت خطوط ابنیه فنی تراورس به صورت قراردادی مشغول به کار هستند، از این دیرکرد ناراضی هستند و می‌گویند: هر چند مطالبات مزدی ما اخیرا با پیگیری کارگران و همکاران واحد بازرسی پرداخت شد اما هیچ خبری از پرداخت حق بیمه ما به تامین اجتماعی نیست و کارگرانی که با تشکیل پرونده در تامین اجتماعی آماده بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان‌آور هستند، با وقفه‌هایی که در پرداخت حق بیمه‌شان وجود دارد، امکان بازنشسته شدن ندارند.

 به نقل از کارگران این واحد نقل می‌شود ؛تقریبا هر چند ماه یکبار تامین اجتماعی از تمدید و تعویض دفترچه‌ درمانی کارگران به دلیل بدهی‌های مالی کارفرمای کارخانه خودداری می‌کند این درحالی است که اکثر کارگران این واحد تولیدی دارای سوابق پرداخت حق بیمه ۱۰ تا ۲۰سال هستند.

آن‌ها با اشاره به ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی که کارفرمایان را موظف به پرداخت حق بیمه کارگران خود می‌کند، در ادامه می‌گویند: این واحد مطالبات زیادی به تامین اجتماعی بدهکار است.

طبق اظهارت کارگران این واحد خدماتی با توجه به اینکه مسئولان استانی و کشوری از وضعیت شرکت تراورس و کارگرانش باخبرند، از آنان می‌خواهیم نسبت به رفع مشکلات کارگران این شرکت احساس مسئولیت به خرج دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز