خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده آموزشیاران نهضت سوادآموزی به رئیس کمسیون آموزش/ خواستار برخورد با متولیان برگزارکننده آزمون یکم مرداد ماه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۹۳۶

گروهی از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواستار برخورد با متولیان برگزارکننده آزمون استخدامی روز یکم مرداد ماه آموزشیاران و آموزش‌دهندگان که باعث ایجاد موجی از اعتراضات شده، شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه شماری از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به علیرضا منادی سفیدان (رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس)، آن‌ها تاکید کرده‌اند که چرا در آزمون برگزار شده شش هزار آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی نیز شرکت داشتند که این امر اجهاف در حق نهضتی‌ها است.

در ادامه این نامه، آمده است: حدود ۶ هزار نفر هستیم که پس از ۱۰ تا ۱۵ سال فعالیت شغلی در نقاط محروم کشور به عنوان آموزشیار و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی، بعد از پذیرش نشدن در آزمون استخدامی بیستم تیر ماه سال ۹۹ شغلمان را از دست داده‌ایم و در عین حال نمایندگان مجلس در تاریخ ۱۳ بهمن ماه با ایجاد تبعیض و بدون توجه به نظر ما شش هزار نهضتی‌ها ملاک ادامه فعالیت ما را قبولی در آزمون اعلام کردند. در نهایت این آزمون که قرار بود برای ۶ هزار جا مانده ازآزمون برگزار شود برای ۸۷۰۰۰ مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ آنهم بعد از ۳ بار لغو آزمون در حالی برگزار شد که سوالات خارج از منابع آزمون و در حد کارشناسی ارشد و دکتری بود.

آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در ادامه تشریح کردند: بر اساس این تبصره الحاقی (طرح الحاق تبصره ۱۰به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی) که به تصویب نمایندگان مجلس رسید؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف بود، باتوجه به شرایط خاص کرونایی در زمان مقرر شده جهت اخذ آزمون مربوطه در سال ۱۳۹۹، برای آن عده از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی و مدرسین طرح امین و مدرسین قرآن موضوع این بند، که در آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش شرکت نکرده‌اند و یا قبول نشده‌اند، صرفا برای یکبار آزمون داخلی برگزار کند. این در حالیست که پیش از این از گروهای آموزشی حق‌التدریس، پیش دبستانی و سرباز معلمان آزمونی گرفته نشد. لذا از حضرتعالی به عنوان رئیس کمسیون آموزش مجلس، درخواست داریم طبق موازین قانونی با در نظر گرفتن تبعیضی که میان ما با سایر گروهای آموزشی ایجاد شده به این موارد و موضوعات که اخیرا در برگزاری آزمون یکم مرداد ماه موجب نارضایتی آموزشیاران نهضت سوادآموزی با برگزاری آزمون ناعادلانه از سوی متولیان آموزش ایجاد شده، رسیدگی کنید.

طبق اظهارات آموزشیاران نهضت سوادآموزی، همانطور که از شناسه قانون مشخص هست تا پایان برنامه ششم توسعه و پایان سال ۱۴۰۰ باید کلیه آموزشیاران و آموزش‌دهندگان باید به استخدام وزارت متبوع شوند، لذا عاجزانه استدعا داریم در کمیسیون تدابیری و سازکاری اخذ شود تا این گروه از معلمان که بیشتر از این عمر و جوانی خود را در گرما و سرمای در راه آموزش رایگان به افراد بیسواد وکم سواد گذاشته‌اند به حق قانونی خود برسند و به دانشگاه فرهنگیان راه یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز