خبرگزاری کار ایران

مشاور روابط کار اعلام کرد؛

تغییر نحوه محاسبه سنوات و بازخرید مرخصی کارگران شاغل در وزارت نفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۹۲۸

مدرس و مشاور روابط کار از تغییر نحوه محاسبه سنوات و بازخرید مرخصی کارگران مشمول قانون کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرمین خوشوقتی (مدرس و مشاور روابط کار) با بیان اینکه کارگران شاعل در مجموعه وزارت نفت از تغییر نحوه محاسبه سنوات و بازخرید مرخصی خود بی‌اطلاع هستند، گفت: نحوه محاسبه سنوات و بازخرید مرخصی کارگران مشمول قانون کار که در وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران شاغل به کار هستند، مدتهاست تغییر کرده لیکن اغلب این کارگران از این موضوع بی‌اطلاع هستند. 

وی با اعلام این مطلب افزود: اغلب کارگرانی که در شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی پخش و پالایش، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گاز کشور (مثل پالایشگاه تهران، پالایشگاه بندرعباس و…) شاغل به کار هستند، از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

به گفته این مشاور روابط کار به همین دلیل سنوات آن‌ها طبق روال گذشته محاسبه می‌شود؛ درحالیکه با روش جدید، میزان سنوات آن‌ها تا حدود دوبرابر افزایش می‌یابد. 

خوشوقتی افزود: این امکان وجود دارد که حتی کارگرانی که بازنشسته شده‌اند نیز از این حق قانونی بهره‌مند شوند. 

این مدرس حقوق کار تصریح کرد: کارگرانی که در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران شاغل به کار هستند نیز از این حق قانونی برخوردار هستند لیکن به دلیل‌عدم اطلاع‌رسانی کافی، عموما از این حق قانونی محروم می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز