خبرگزاری کار ایران

با حضور نمایندگان تشکل‌ها و وزارت کار؛

مراسم بازنشستگی «ناصر چمنی» برگزار شد/ ابلاغ پیام تبریک دبیرکل خانه کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۶۵۱

مراسم بازنشستگی ناصر چمنی، از فعالان کارگری با حضور مدیر سازمان‌های کارگری وکارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هتل شهریار تبریز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، با حضور مدیر کل سازمانهای کارگری و کار فر مایی وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکلهای عالی کارگری و مسئولان استانی و کشوری طی مراسم با شکوهی از ۳۰ سال خدمت صارقانه نماینده کارگران کشور در تبریز تجلیل بعمل آمد.

این مراسم بمتظور تجلیل از بازنشستگی آقای ناصر چمنی رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران، مطالبه‌گر صادق سال‌های اخیر جامعه کارگری در هتل شهریار تبریز برگزار گردید.

فرزاد یوسفی مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تبریز عنوان کرد: برای اولین بار است که درچنین سطح با شکوهی از تلاش‌های یک نماینده کارگری در سطح عالی قدردانی می‌شود.

مدیرکل سازمان‌های کارگری وکارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به نمایندگی از وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی در این مراسم حضور یافته بود، بازنشستگی نمایندگان کارگری را تولد جدیدی برای تلاشی دوباره خواند وگفت: برای اولین بار است که چنین مراسمی برای قدردانی از تلاش‌های یک نماینده کارگری و به مناسب بازنشستگی وی برگزار می‌شود.

فرزاد یوسفی با اشاره به تجارب ارزشمند ناصر چمنی در این سال‌ها گفت: جامعه کارگری و بازنشستگی باید از توانمندی‌های ارزنده ایشان که در طول این سال‌ها بر آن افزوده شده، بهره کافی ببرند.

وی ادامه داد: من در جلسات شورایعالی کار و کمیسیون‌های تخصصی دولت و مجلس شاهد تلاش‌های ایشان بودم و همواره دیده‌ام که به معنای واقعی کلمه آقای چمنی با جدیت پیگیر موضوع امنیت شغلی کارگران بوده و با حضور مستمر وی در این جلسات در تغییر و اصلاح موادی از آیین نامه‌های انجمن‌های صنفی که منجر به حضور و مشارکت حداکثری نمایندگان کارگری در مجامع عمومی جهت انتخاب نمایندگان کارگری در سطح عالی خواهد شد را پیگیری می‌نمودند.

وی گفت: کارگران و تشکلهای کارگری باید مدیون زحمات نمایندگان خود آقایان چمنی، حاج کربم صادق زاده از پیشکسوتان جامعه کارگری و کانون کارگران بازنشسته و نمایندگان تشکلهای عالی کارگری که در این مراسم حضور دارند باشند و ضمن ارج نهادن به این تلاش‌ها باید از تجارب اینگونه افراد با تجربه و توانمند بهره‌ی کافی ببرند.

یوسفی با اشاره به ویژگی‌های ناصر چمنی، قانونمداری و پای بند به قانون را یکی از مهمترین خصوصیات این مطالبه‌گر صادق جامعه کارگری خواند و گفت: این ویژگی سبب شد ضمن احترام به تمامی تشکل‌ها بستر را برای تعاملات بیشتر فراهم آورد و هم افزایی را توسعه دهد.

مدیرکل سازمان‌های کارگری وکارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالبه‌گری را از دیگر ویژگی‌های ناصر چمنی عنوان کرد و گفت: این ویژگی ایشان در سال‌های اخیر و حضورشان در جلسات شورای عالی کار بهمراه گروه کارگری منجر به تعامل و هم افزایی بین کارفرمایان و دولت بصورت سه جانبه موجب افزایش دستمزد کارگران در چند سال اخیر گردیده است.

یوسفی در ادامه به نقش چمنی در پیگیری مطالبات کارگران پتروشیمی تبریز اشاره کرد و گفت: ایشان به جد پیگیر مطالبات کارگران پتروشیمی بود و نقش ایشان در این زمینه محرز وخانواده بزرگ کارگران پتروشیمی باید قدردان تلاش‌های ایشان باشند.

در ادامه مراسم دبیرکل کانونعالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور نیز در این مراسم در سخنانی با اعلام پیام تبریک هیأت مدیره کانونعالی انجمن‌های صنفی کشور و همچنین انجمن‌های صنفی کارگری استان خراسان رضوی به مناسبت این مراسم گفت: قطعا اگرمحدودیت‌های کرونایی نبود این مراسم به پاس تلاش‌های آقای چمنی چندین برابر بیشتر برگزار می‌شد و تمامی اعضای هیأت مدیره انجمن‌های صنفی کارگری در کنار کارگران استان آذربایجان شرقی در آن حضور می‌یافتند.

مهندس هادی ابوی در ادامه به ویژگی‌های کاری اقای چمنی اشاره کرد و گفت: وی در حوزه فعالیت‌های صنفی فردی قانون گرا و در عین حال جدی بود که هزینه‌های زیادی را در این سال‌ها در این زمینه برای کارگران متحمل شد و تشکل‌های صنفی باید از این تلاش‌های ارزنده و از وجود این ایشان بهره لازم را ببرد.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم در سخنانی از ناصر چمنی به عنوان عضو شورایعالی کار از افراد موثر در افزایش دستمزد کارگران یاد کرد و گفت: وی دلسوزانه در این سال‌ها مدافع حقوق کارگران بود و بخش مهمی از افزایش دستمزد کارگران مرهون ومدیون تلاش‌های وی است.

دکتر حسین فتحی در ادامه نقش تشکل‌های کارگری را مهم خواند و گفت: نهاد‌های صنفی کارگری برای نمونه در استان آذربایجان شرقی با حضورو همکاری خود نقش مهمی در کاهش میزان بیکاری وافزایش نرخ مشارکت داشته‌اند به گونه‌ای در بهار سال ۱۴۰۰ نسبت به بهار سال ۱۳۹۹ضمن آنکه نرخ بیکاری در استان کمتر شده، ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد.

حسین فتحی افزود: در سال ۹۸ در استان آذربایجان شرقی ۳۳ واحد مشکل دار داشتیم که این تعداد در حال حاضر به ۵ واحد کاهش و این مهم جز با همکاری تلاش‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به دست نمی‌آمد.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه تشکل‌های کارگری همواره یار و یاور تأمین اجتماعی در دستیابی به اهداف این سازمان بوده‌اند اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی تقویت تشکل‌های کارگری وظیفه خود می‌داندو در بسیاری از مواقع برای پیشبرد و پیگیری مطالبات و اهداف سازمان از نقش این تشکل‌ها در مجلس شورای اسلامی ودولت بهره برده است.

دکتر جعفر سمساری با اشاره به بازنشستگی ناصر چمنی فعال جامعه کارگری گفت: ایشان در این زمینه با پاکدستی پیشقدم بوده و مسایل این حوزه را در راستای منافع کارگران پیگیری می‌نمود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۱۲ هزار کارگر بازنشسته در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: امیدواریم آقای چمنی با این بازنشستگی همچنان در کنار جامعه کارگری و بازنشستگی در جهت کم کردن مشکلات این قشر باشد.

مدیردرمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به بازنشستگی ناصر چمنی گفت: امروز برای این خطه افتخار بزرگی است که یک فعال موثر جامعه کارگری را با بازنشستگی بدرقه می‌کنیم.

دکتر سید اسماعیل مقدس‌پور با اشاره به نقش ناصر چمنی در تشکل‌های کارگری گفت: بنده از زمانی که با اقای جمنی آشنا شدم توان روحیه کاری بالا را در ایشان دیدم و باید تلاش‌های ایشان الگویی برای جامعه کارگری باشد.

وی در عین حال یادآور شد قطعا بازنشستگی تغییر مسئولیتی در ادامه فعالیت‌های وی برای این قشر خواهد بود و جامعه کارگری و بازنشستگی از تجارب وی بهره‌مند خواهند شد.

مهندس کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی نیز دیگر سخنران این مراسم بود.

صادق زاده با ابلاغ پیام نبریک علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و حسن صادقی معاون دبیر کل به مناسبت بازنشستگی ناصر چمنی اظهار داشت: آقای صادقی قرار بود در این مراسم حضور پیدا کند که به دلیل پیدا نکردن بلیط نتوانست در مراسم همسنگر جامعه کارگری حضور پیدا کند.

رییس کانون کارگران بازنشتسته تبریز با اشاره به تلاش‌های ناصر چمنی گفت: ایشان که اکنون به افتخار بازنشتسگی نایل می‌شوند همواره با شجاعت، عشق و علاقه مسایل کارگری را دنبال می‌کرد.

صادق زاده افزود: قطعا باید از تجارب ایشان در کانون کارگران بازنشسته وهمچنین اتحادیه پیشکسوتان کارگران بهره کافی را ببریم.

سعید فتاحی دبیر انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز نیز در این مراسم در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های ناصرچمنی به عنوان فردی که همواره در طول حضورش در مجتمع پتروشیمی تبریز در راستای دفاع از حق و حقوق کارگران حرکت کرده است گفت: وی به عنوان نماینده کارگران حلال مشکلات کارگران بود و وجودش پشتئوانه محکمی برای این قشر در سطح استانی و کشوری به شمار می‌رفت.

آخرین سخنران این مراسم دکتر ناصر چمنی رییس کانونعالی انجمنهای صنفی کارگران کشور و بازنشسته ارزشمند مجتمع پترشیمی تبریز بود.

رییس کانونعالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در آغاز سخنان خود با بیان اینکه در طول این سال‌ها به عنوان فعال جامعه کارگری با انواع اهانت و افترا روبرو بوده است اظهار داشت: اما حس زیبای خدمتگذاری به جامعه کارگری همه تاثیرات این اقدامات منفی را از بین برده است.

چمنی با قدردانی از همکاری اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران پتروشیمی با وی در پیشبرد اهداف جامعه کارگری گفت: از زمانی که نمایندگی جامعه کارگری را در مجتمع پتروشیمی تبریز را آغاز کردم هر شب با این فکرروبرو بودم که آیا امروز کاری برای دفاع از حقوق کارگران ومطالبات آن‌ها انجام داده‌ام یا خیر؟

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول سال‌های قبول مسئولیت نمایندگی کارگران در بسیاری از روزها به جهت پیگیری مطالبات جامعه کارگری خسته و با اعصاب ناراحت به منزل باز می‌گشتم اظهار داشت: صحبت با پدر ومادرم پیرم ونیز اینکه اعضای خانواده‌ام شرایط مناسب را برایم فراهم می‌کردند سبب می‌شد که جدی‌تر از قبل کارم را دنبال کنم.

چمنی این بخش از سخنانش به دلیل از دست دادن اخیر پدر و مادرش با گریه متوقف شده بود و سبب شد تا حاضرین نیز اشک را در چشمانشان لمس کنند اما با تشویق خود چمنی را به ادامه سخنرانی فراخواندند و وی ادامه داد: تحقق مطالبات کارگران نیازمند تلاش وهمکاری تمامی تیم کارگری برای نمونه در شورایعالی کار است که دراین سال‌ها این همکاری به خوبی دیده شد علاوه بر این اجرایی شدن این مطالبات در بخش مهم دیگری به همکاری صادقانه مسئولان نیازمند است.

عضو تبم کارگری شورایعالی کار افزود: برای نمونه اجرای طرح طبقه‌بندی کارگران پتروشیمی تبریز بدون مشارکت مدیرکل محترم تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی ممکن نبود که درهمین جا لازم می‌دانم از تلاش آقای دکتر فتحی همچنین تعاملات آقای مهندس درفشی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی قدردانی نمایم.

وی در پایان سخنانش از حضورکلیه مسئولین، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، کارگران پتروشیمی و همکاری آنان قدردانی کرد.

همین گزارش حاکی است درادامه این مراسم لوح‌های تقدیر وهدایایی از سوی مسئولین کشوری و استانی وهمچنین تشکل‌های کارگری وکارگران به پاس تلاش‌های ناصر چمنی به وی اهدا شد.

در بخش‌هایی از این مراسم همچنین کلیپ‌هایی از سخنرانی‌ها ومناظره‌های ناصر چمنی به عنوان عضو تیم کارگری شورایعالی کار و رییس کانونعالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور و استان آذربایجان شرقی پخش شد که با تشویق مکرر حاضرین همراه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز