خبرگزاری کار ایران

درخواست «پرتونگاران صنعتی» برای رسیدگی به مشکلات خود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۴۶۲

پرتونگاری صنعتی با تهیه کارزاری خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی، خواهان اجرای مطالبات خود شدند.

به گزارش ایلنا؛ متن کارزار به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

«انَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ»

جناب آقای علی‌اکبر صالحی
ریاست محترم سازمان انرژی اتمی

با سلام

پرتونگاری صنعتی از پرمسئولیت‌ترین شغل‌ها در پروژه‌های صنعتی و در حقیقت قلب صنعت است و اگر پرتونگاری نباشد هیچ کاری پیش نخواهد رفت. علاوه بر مسئولیت بالا، پرتونگاری یکی از مشاغل پرریسک برای اپراتور (پرتونگار صنعتی) است و خطرات ناشی از تشعشعات هسته‌ای نظیر افت پلاکت خون، سرطان خون و پوست و ناباروری می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را برای اپراتور به همراه داشته باشد.
تکنسین‌های پرتونگاری برای اینکه این خطرات را از دیگر افراد و مشاغل مختلف دور کنند مجبورند دائماً در شیفت شب کار کنند که خود باعث ایجاد مخاطرات دیگری از جمله تاریکی و نبود نور کافی برای ایمن کار کردن و صدمات جسمی همچون افت پلاکت خون به دلیل نداشتن خواب در ساعات شب و صدمات روحی ناشی از شب‌کاری‌های مداوم می‌شود.

امنیت ساختاری یک مجموعه پالایشگاهی یا پتروشیمی و مخابرات نفت و گاز از لحاظ اتصالات بین لوله‌ها وابسته‌ به‌ عملیات پرتونگاری است. چه بسیار پرتونگارانی که برای حفاظت از سرمایه‌های ملی‌ کشور عزیزمان جان خود را به خطر انداخته و دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شده‌اند.

حال با این‌همه‌ مسئولیت، خطر، شرایط بد آب و هوایی، تغذیه و اسکان نامناسب‌ پروژه‌ها و اوضاع سخت اقتصادی حاکم‌ بر کشور، پرتونگاران خواستار احقاق حقشان نسبت‌ به‌ شأن شغلی‌ و مقررات حاکم در سازمان انرژی اتمی که متولی اصلی این شغل‌ است، می‌باشند.

پرتونگاران با حداقل حقوق و مزایا در پروژه‌ها مشغول به کار هستند و خواستار همسان‌سازی حقوق و مزایای مالی و غیرمالی خود با دیگر عزیزان شاغل در صنایع نفت و گاز و تطابق آن با شرایط اقتصادی و تورم حال حاضر می‌باشند. لازم به ذکر است هیچ ردیف شغلی و سختی کاری در اداره کار برای این صنف تعریف نشده و اداره کار از مزایای قانونی چون حق اشعه و حق شبکاری و مزایای سختی این کار اطلاعات کافی ندارد.

به جای انعقاد قرارداد با کارفرمایان اصلی و حقوق و مزایای خوب برای اپراتورها با دسته‌های درجه سه و چهار قراردداد منعقد شده و خود باعث می‌شود پرتونگاران نتوانند به حداقل معیشت روزانه خود برسند و بعضاً ناچار به کم‌کاری در انجام وظیفه محوله می‌شوند که می‌تواند خسارات و صدمات جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

خواهشمند است همکاری‌های لازم را برای تشکیل هرچه سریع‌تر جلسه‌ای حضوری (با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی) متشکل از نمایندگان جامعه بزرگ پرتونگاران ایران، نماینده‌ محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت، و نماینده محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده محترم سازمان انرژی اتمی، نماینده محترم وزارت نفت، نماینده محترم فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی، نماینده محترم سازمان منطقه ویژه اقتصادی و نماینده انجمن شرکت‌های پرتونگاری ایران مبذول فرمایید.
پیشاپیش از بذل توجه و حسن همکاری جنابعالی کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز