خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران معترض از جذب نیروی انسانی جدید در پارس جنوبی/ منطقه ویژه پارس: هیچ اخراجی صورت نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۱۳۳

کارگران پیمانکاری پارس جنوبی از استخدام نیروی انسانی جدید به واسطه ادامه‌‌دار شدن اعتراضات صنفی خود خبر دادند اما سازمان منطقه ویژه پارس در این‌باره می‌گوید: این کار به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شرایطی که کارگران پیمانکاری پارس جنوبی نسبت به خطر بیکاری احساس نگرانی می‌کنند و باوجود ادامه‌دار شدن اعتراضات صنفی این گروه، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، یک آگهی برای جذب نیروی انسانی در سیزدهم تیرماه منتشر کرده است. 

به گفته کارگران، پس از اینکه کارگران متخصص در اعتراض به وضعیت خود دست از کار کشیدند، سازمان تصمیم به استخدام نیروی جدید می‌گیرد ولو اگر دانش و مهارت کافی نداشته باشند. نکته قابل توجه این است که این استخدام برای متخصصان سیستم پاپینگ و جوشکاران با کدهای مختلف صورت می‌گیرد آنهم در شرایطی که هیچ نیروی متخصصی حاضر نیست با چنین سطح دستمزدی به کارهای تخصصی روی بیاورد.

اگهی جذب نیرو به منظور تکمیل بانک استخدامی است

سعید اسدپور (رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس) درباره اعتراضات سراسری نفتی‌ها توضیح داد: تجمع‌هایی درباره حقوق و مزایای در هفته‌ای اخیر شکل گرفته، کارکنانی که در منطقه عسلویه اشتغال دارند تابع قوانین کار یا نیروهای رسمی نفت هستند. سران سه قوه درباره کارکنان رسمی تصمیم‌گیری کرده و مطالبات کارگری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

به گفته وی، این احتمال وجود دارد که به هر دلیلی کارگران تمایلی به اشتغال نداشته باشند اما منطقه پارس جنوبی از پروژه‌های ملی کشور به حساب می‌آید و امکان تعطیلی وجود ندارد. به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی، سازمان اعلامیه‌‌ای منشتر کرده است تا اگر شرکتی متقاضای نیروی انسانی باشد بر اساس ارزیابی‌ها و بانک اطلاعاتی در دسترس، افرادی به پروژه‌های پتروشیمی معرفی شوند و بر اساس قوانین، افراد گزینش و استخدام می‌شوند. 

اسدپور تصریح کرد: هیچ تسویه حسابی با کارگران صورت نمی‌گیرد، اگر شرکتی مانع از ورود کارگران به مجموعه شد؛ آنها موضوع را به مدیریت کار و خدمات اشتغال گزارش دهند. سازمان به موضوع ورود کرده و مانع از اخراج کارگران مزدبگیر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز