خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های تامین مسکن معلولان و هزینه‌های مراقبت سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۹۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۷۰ درصدی حق پرستاری و مراقبت در منزل برای معلولان خبر داد و گفت: در صورت ابلاغ مصوبه هیأت وزیران از تیرماه سال جاری قابلیت اجرا دارد.

به گزارش ایلنا، جمعی از معلولان سراسر کشور با حضور در سازمان برنامه و بودجه، نشستی صمیمانه با محمدباقر نوبخت رئیس این سازمان داشته و ضمن بیان مطالباتشان، در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای ارائه خدمات به این قشر معزز قرار گرفتند.

نوبخت ضمن خوش­ آمد­گویی به آنان از افزایش ۷۰ درصدی حق پرستاری و مراقبت در منزل برای معلولان خبر داد که در صورت ابلاغ مصوبه هیأت وزیران از تیرماه سال جاری قابلیت اجرا دارد.

وی در مورد مطالبات مطرح شده درخصوص تامین مسکن معلولان نیز گفت: برای ساخت مسکن معلولان مثلثی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهریستی،‌ بنیاد مسکن تشکیل شده است و سازمان بهزیستی مسکن‌های ساخته شده را میان معلولان توزیع می­‌کند. سازمان برنامه و بودجه، دخالتی در نحوه توزیع مسکن ندارد.

نوبخت ادامه داد: در جلسه­­‌ای که هفته آینده درخصوص مناسب سازی معلولان در این سازمان تشکیل می­‌شود،‌ از نماینده معلولان برای شرکت در جلسه دعوت می­‌شود.

در این نشست؛ پرداخت کامل اعتبار ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی قانون حمایت از حقوق معلولان در سال جاری و تهیه مقدمات لازم برای پیش بینی اعتبار در سال ۱۴۰۱، اجرای طرح غربالگری پیش و حین دوران بارداری به منظور پیشگیری از تولد افراد معلول در جامعه، فرهنگ­سازی و اختصاص بودجه­‌ای خاص برای اجرای طرح غربالگری مورد تأکید قرار گرفت، همچنین حمایت دولت از طرح اشتغال معلولان به منظور توانمندسازی افراد معلول، صدور مجوز برای رفع موانع قانونی اشتغال معلولان، جذب و استخدام ۳ درصد معلولان در آزمون­‌های استخدامی دستگاه­‌ها، اختصاص ۱۰ درصد واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در حال ساخت به معلولان و پرداخت شهریه دانشگاه معلولان مورد تفاهم قرار گرفت.

در پایان این جلسه، یکی از نمایندگان معلولان حاضر در نشست از نوبخت درخواست کرد به عنوان فردی فرهیخته و با تجارب ارزنده در سطوح بالای مدیریتی دولت و مجلس به عضویت هیأت امنای کمپین معلولان درآمده و در این مسیر سخت آنان را همراهی کند. این پیشنهاد با استقبال رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روبه‌رو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز