خبرگزاری کار ایران

فهرستی از خواسته‌های بازنشستگان از دولت جدید/ بیمه تکمیلی نمی‌خواهیم، خدمات رفاهی را افزایش دهید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۴۴

یک فعال صنفی بازنشستگان، مطالبات از دولت جدید را برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید محمدزاده (بازنشسته کشوری) در ارتباط با مطالبات بازنشستگان از دولت سیزدهم، خواسته‌ها را به ترتیب زیر برشمرد:

مشارکت دادن بازنشستگان متخصص و مجرب در اداره امور سازمان متعلق به خودشان از طریق عضویت با حق رای حداقل یک نفر در هیات امناء، دو نفر در هیات مدیره و یک نفر در هیات نظارت صندوق.

همراهی با بازنشستگان کشوری جهت انتزاع صندوق بازنشستگی کشوری از وزارت رفاه و تبدیل ماهیت و عنوان آن به سازمان ملی بازنشستگی کشوری از طریق کوشش در اصلاح قوانین و مقررات و الحاق آن به نهاد ریاست جمهوری بصورت مستقیم یا غیر مستقیم.

فراهم آوردن بستر مناسب و زندگی با کیفیت برای بازنشستگان کشوری و خانواده تحت پوشش آنها از طریق تصویب قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین همتراز و پیش بینی بودجه مناسب در لوایح بودجه سنواتی جهت اجرای صحیح قانون موصوف.

اصلاح ساختار و روشهای بازنشستگی با تقدیم و ارسال لایحه جامع و کارآمد بنحوی که منابع و مصارف و مراکز درآمد و هزینه سازمان ملی بازنشستگی کشوری طی مدت برنامه هفتم توسعه ابتدا به تعادل و تراز برسد و سپس در برنامه‌های توسعه بعدی به سودآوری سالانه حداقل ۲۵ درصدی منابع و سرمایه گذاری‌ها ختم شود.

حسابرسی دقیق کلیه هلدینگ‌ها و شرکتهای وابسته به صندوق از منظر سیستم مدیریت عملکرد و بهره وری در حوزه‌های سرمایه و دارائی‌ها، مدیریت و سرمایه انسانی، حقوق و دستمزد مدیران و کارکنان، ضرورت وجود، واگذاری یا تبدیل مدیریت بنگاهها با توجه به بستر سودآوری و طرح توسعه ملی و فرا ملی بنگاههای وابسته و نهایتا تدوین برنامه راهبردی برای توسعه فعالیتهای اقتصادی سودآور و حذف یا تبدیل فعالیتهای ضررده و خسارت آور.

تهیه و تدوین طرح جامع نظام سلامت بازنشستگان کشوری و خانواده تحت پوشش آنها از طریق اعمال یک سیستم جامع و کارآمد بیمه ای با بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات جاری بیمه های پایه و تکمیلی و استقرار یک سیستم واحد و یکپارچه بیمه‌ای.

احداث و تجهیز کامل یک بیمارستان فوق تخصصی چند لایه ۱۰۰۰ تختخوابی در پایتخت و ۵ بیمارستان حداقل ۳۰۰ تختخوابی در ۵ منطقه جغرافیائی و استان‌های همجوار مختص جمعیت ۱.۵ میلیون نفری بازنشستگان کشوری برای سهولت و سرعت دسترسی آنها به خدمات پزشکی ویژه سالمندان.

برنامه ریزی اوقات فراغت مناسب برای بازنشستگان کشوری و خانواده تحت پوشش آنان از طریق تدوین و اجرای برنامه های انگیزشی و رفاهی توسط صندوق موجود و سازمان ملی بازنشستگی کشوری آتی در زمینه های ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی و برگزاری مسابقات متنوع اجتماعی، فرهنگی، ادبی و هنری و ورزشی ویژه برای مقاطع سنی مختلف بازنشستگان کشوری و خانواده آنان.

انعقاد قرارداد سازمان ملی بازنشستگی کشوری با مراکز عمده تولیدی و فروشگاهی، اقامتگاه‌ها، استراحتگاه و مراکز مسافرتی در داخل و خارج از کشور برای برخورداری بازنشستگان کشوری و خانواده آنان از  امکانات و تسهیلات رفاهی مزبور با حداقل ۲۰ درصد تخفیف دائمی.

تاسیس بانک ویژه بازنشستگان کشوری به منظور سرمایه گذاری در فعالیتهای تولیدی و خدماتی سودآور، حمایت مالی مناسب از بازنشستگان کارآفرین و متخصص برای احداث و تقویت بنگاههای اقتصادی کوچک برای افزایش رفاه و کیفیت زندگی آنان و تاثیر مثبت در بهره وری و کارآمدی اقتصادی کشور و تخصیص وام های مناسب برای تامین نیازهای بازنشستگان کشوری در زمینه احداث، بازسازی و ودیعه مسکن، خود اشتغالی فرزندان، خرید و تبدیل وسائل مصرفی با دوام خانگی و اتومبیل.

تدوین و تصویبنامه هیات وزیران در خصوص واگذاری هر گونه امکانات و تسهیلات و کمک های رفاهی نقدی و غیر نقدی به بازنشستگان دستگاههای اجرائی مطابق شاغلین همان دستگاه و تامین و تخصیص بودجه لازم برای اجرای آن در قالب بودجه سنواتی کل کشور و بودجه تفکیکی رفاهی دستگاههای اجرائی.

تدوین و تصویب آیین نامه جامع و کارآمد احیای منزلت بازنشستگان کشور در هیات وزیران و تامین و تخصیص بستر، امکانات و اعتبارات لازم برای اجرای آن در قالب روشنامه‌ها و لوایح بودجه سنواتی و ابلاغ آن به کلیه دستگاههای اجرائی جهت همکاری و همگرائی با بازنشستگان کشور.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز