خبرگزاری کار ایران

راننده‌های اتوبوسرانی آبادان معوقات مزدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۹۶۶

پرداخت دستمزد حدود ۱۲۰ کارگر اتوبوسرانی آبادان در استان خوزستان چندین ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری در آبادان به خبرنگار ایلنا گفتند: پرداخت دستمزد حدود ۱۲۰ کارگر پیمانی اتوبوسرانی شهر آبادان، چندین ماه به تاخیر افتاده است، به همین دلیل روز گذشته (۱۴ تیرماه) شماری از کارگران مقابل سازمان اتوبوسرانی دست به اعتراض صنفی زدند.

این کارگران پیمانکاری که در حرفه‌هایی همچون رانندگی، تعمیرات موتوری و ستادی مشغول کارند، بابت مطالبات سال جاری طلبکارند و هنوز بخشی از مطالبات سال گذشته خودرا دریافت نکرده‌اند.

کارگران خواستار مستقیم شدن قراردادهای شغلی خود و برداشته شدن پیمانکار هستند. آنها گفتند: در ساختار کنونی بخشی از درآمدهای ما درحالی به پیمانکار اختصاص پیدا می‌کند که مالکیت تمام خودروها و وظیفه تامین تمامی هزینه‌های مربوط به آن‌ها برعهده سازمان اتوبوسرانی آبادان است.

کارگران پیمانکاری اتوبوسرانی آبادان خواهان آن هستند تا مانند همکاران رسمی خود به صورت قرارداد مستقیم همکاری خود را با این شرکت ادامه دهند و بتوانند از مزایای ویژه‌ای همانند پاداش، حق طرح طبقه‌بندی مشاغل و… برخوردار شوند.

این کارگران با بیان اینکه در این زمینه هیچ مسئولی در اتوبوسرانی پاسخگوی مطالبات معوقه کارگران نیست، در ادامه گفتند: با اعتراض کارگران شائبه تغییر رئیس سازمان اتوبوسرانی با دستور مستقیم شهردار آبادان قوت گرفته و از قرار معلوم شهردار منطقه یک شهرداری آبادان جایگزین وی شده است.

کارگران اتوبوسرانی آبادان با بیان اینکه ما از مدیران در مقام کارفرما انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی اتوبوسرانی و پرداخت دستمزد نیروی کار آن بیندیشد، افزودند: اگر قرار است مشکلات اتوبوسرانی و معوقات مزدی کارگران به صورت قبل باقی بماند چرا شهردار اقدام به تغییر مدیریت اتوبوسرانی کرد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز