خبرگزاری کار ایران

اختلال در فعالیت کارخانه‌های شهرک صنعتی زرنق به دلیل قطعی برق/ نگرانی کارگران برای از دست دادن شغل

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۱۴۱

منابع کارگری در استان آذربایجان شرقی می‌گویند به دنبال قطعی مکرر برق، فعالیت شغلی کارگران شاغل در شهرک صنعتی زرنق در شهرستان هریس با تهدید مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در استان آذربایجان شرقی گفتند: بیش از هزار کارگر در شهرک صنعتی زرنق شهرستان هریس مشعول کارند که امنیت شغلی برخی از آن‌ها به دلیل قطعی مکرر برق به خطر افتاده است.

طبق گزارش این کارگران؛ بیش از ۴۰واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در شهرک صنعتی زرنق فعالند که با مشکل قطعی برق مواجهند. اکثر این واحدها به دلیل وقوع این مشکل ناچار هستند با کاهش تعداد شیفت‌ها از فعالیت روزانه کارخانه بکاهند و در برخی از واحدها هم از انجام شیفت‌های اضافه‌کاری خبری نیست.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود؛ مشکلات واحدهایی که بیشتر از دیگر کارخانه‌ها به برق نیاز دارند، بغرنج‌تر است و اگر همین روال ادامه یابد، قطعا با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو خواهند شد.

مسئولان این شهرک صنعتی همواره دلیل قطعی مکرر برق را ناشی از افزایش مصرف برق و مشکلات کم آبی و خشکسالی اعلام کرده‌اند. بر اساس اظهارات یکی از کارگران شاغل در این شهرک؛ یک سوم فعالیت روزانه کارخانه‌ها با قطعی چندساعته برق متوقف می‌شود و در نتیجه کارگران امنیت شغلی خود را از دست می‌دهند.

به گفته او، آنچه موجب نگرانی شده، وضعیتی است که از مدت‌ها پیش برای کارگران شاغل در این شهرک صنعتی به وجود آمده چراکه به سبب قطعی برق، میزان کارکرد و درآمد آن‌ها کم شده است.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: قطعی برق موجب اختلال فعالیت تولیدی محل کارمان شده و ما از انجام شیفت‌های اضافی محروم شده‌ایم. کارخانه نیز به دلیل این مشکل با حداقل نیروی کار به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهد.

به گفته این کارگر شاغل در مجتمع صنعتی زرنق؛ کارفرمایان در حال حاضر در تلاش هستند از طریق نهادهای دولتی همانند استانداری و فرمانداری شهرستان هریس به نوعی مشکلی که برای اهالی شهرک صنعتی بوجود آمده را مرتفع کنند.

او گفت: در حالی میزان تولیدات محل کارمان کاهش یافته است که کارفرمایان می‌گوید به دلیل تامین نشدن منابع مالی کارخانه هر ماه ناچار است پرداخت حقوق و بیمه کارگران را به تاخیر بیاندازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز