خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون استان بوشهر خبر داد؛

ورود ۲۵ تیم بازرسی اداره کار به موضوع مشکلات کارگران پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۷۴۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از ورود ۲۵ گروه بازرسی اداره کار به مسئله کارگران منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصدق کشاورزی صبح امروز (شنبه، 12 تیرماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۵ گروه بازرسی برای نظارت بر اجرای قانون کار و بازرسی از واحدهای کار به پارس جنوبی اعزام و در صورتی که قوانین و مقررات در خصوص کارگران اجرا نشده باشد، پیمانکاران متخلف به دادگاه معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امروز می‌توان این مژده را به کارگران داد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازرسی از واحدهای کارگری به منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس ورود کرده است.

وی افزود: هرچند این موضوع مهم در چند سال اخیر مغفول مانده بود اما در شش ماه گذشته روند قانونی این کار گذرانده و امروز می‌توان این مژده را به کارگران داد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازرسی از واحدهای کارگری به منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس ورود کرده است.

کشاورزی افزود: بیشترین حجم کارگران استان بوشهر در منطقه اقتصادی انرژی پارس و عسلویه مشغول به خدمت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بر اساس فصل ششم قانون کار بایستی انجمن‌ها و تشکلات کارگری و کارفرمایی در مناطق کارگری راه‌اندازی شود که در این راستا افزون بر ۲۳۰ انجمن کارگری و کارفرمایی در استان تشکیل شده است.

کشاورزی یادآور شد: پس از ۱۸ سال با ورود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مژده به کارگران منطقه پارس جنوبی داده می‌شود که انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی طی هفته آینده در این منطقه کارگری تشکیل تا کارگران بتوانند از مسیر انجمن‌ها نماینده داشته باشند و مطالبات به حق خود را اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به اعتراض کارگران و کارکنان پیمانی به پیمانکاران شرکت‌های نفت و گاز جنوب استان، به پیمانکاران متخلف در خصوص رعایت قوانین و مقررات کار تذکر قانونی و جدی داده می‌شود.

وی اضافه کرد: شعبه‌های ویژه رسیدگی به تعقیب‌های قانونی که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر می‌کند در دادگاه‌های دادگستری شهرستان‌های عسلویه و کنگان راه‌اندازی شده و امید می‌رود در کمترین زمان به این موارد رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز