خبرگزاری کار ایران

اداره کار «بندر امام» تکلیف کارگران را روشن کرد/ نامه اداره کار به هیات حل اختلاف ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۹۳

نماینده کارگران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از ارائه پرونده به هیات حل اختلاف خبر داد.

امید مسرت در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: صبح امروز، لیست نهایی و تایپ شده محاسبات ریالی به هیات تشخیص تحویل داده شد و رئیس اداره کار سربندر دستور رسیدگی را صادر کرد. طبق وعده داده شده نامه اداره کار ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه (۱۳ تیرماه) به نماینده کارگران تحویل داده می‌شود تا آن را به هیات اختلاف ببرد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای محاسبه ریالی مابه‌التفاوت مزد مبنا و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارکنان این مجموعه گفت: مصوبات متعددی در زمینه‌ی اجرای این موارد برای اجرا ابلاغ شده‌اند و باید از سال ۹۱ شاهد اجرای آن‌ها می‌بودیم.

چالش مالی یکی از مشکلات اساسی برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران مدت موقت منطقه ویژه پتروشیمی بود. تمامی پرونده‌هایی که به هیات حل اختلاف ارجاع و سپس به شرکت مشاور که مسئولیت محاسبه طرح را برعهده داشته، ارسال شدند، مورد بررسی قرار گرفتند اما اجرای حکم نیازمند محاسبات ریز ریالی بود یعنی مابه‌التفاوت اجرا نشدن طرح در سال‌های استخدام کارگران باید در نظرگرفته و به هیات حل اختلاف ارائه می‌شد. درنهایت هم پس از انجام محاسبات ریالی، نماینده کارگران مدارک را به اداره کار بندر امام تحویل داد اما مدارک در آنجا باقی مانده و به هیات تشخیص ارجاع نمی‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز