خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کادر درمان مطرح کرد؛

سوءاستفاده از "امتیاز ویژه کرونا"/ به نام کادر درمانِ درگیر کرونا اما به کامِ از ما بهتران!

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۸۹

محمد محمدطاهری می‌گوید: برای پاس‌ داشتن زحمات کادر سلامتِ درگیر با کرونا امتیازاتی را در امور مختلف تعیین می‌کنند، اما عموما این حقوق به افراد حقیقی و واجد شرایط آن نمی‌رسد.

محمد محمدطاهری (داروساز و فعال صنفی کادر درمان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: بیش از یک‌ سال از بحران کرونا در کشور می‌گذرد و در این بین، مجموعه کارکنان کادر سلامت کشور با مظلومیت و در اوج کمبود امکانات، با تمام سختی‌ها و ناملایمات فراوان در واحدهای عملیاتی خود مشغول به انجام وظایف بوده‌اند. در این میان، با توجه به نیاز وزارت بهداشت و کمبود نیروی انسانی با دستور رئیس‌جمهور و پیگیری‌های وزارت بهداشت، مجوز استخدام برای تعدادی از نیروهای سلامت کشور که عمدتا به صورت قرادادی و طرح‌خدمت مسئول انجام وظایف در بحران کرونا بودند از طریق آزمون بوجود آمد. این مسئله موجب تابیدن بارقه‌های امید در دل بسیاری از نیروهایی شد که سالها به صورت قرادادی و ... بیشترین زحمت را می‌کشیدند اما کمترین حقوق و امتیاز و پرداختی به آن‌ها تعلق می‌گرفت.

وی افزود: آزمون استخدامی وزارت بهداشت در دی‌ماه ۹۹ برگزار شد و برای ارج نهادن به کادر درمانی که مستقیما در ارتباط با بیماران کرونایی بودند، امتیازی به عنوان "امتیاز ویژه کرونا" برای داوطلبینی که در مجموعه واحدهای خدمات بهداشتی ارائه خدمات می‌کردند، تصویب شد اما متاسفانه برخلاف دستورالعمل و ضوابط ابلاغی سازمان استخدامی کشور جهت تعیین و احراز این امتیاز برای داوطلبینی که شرایط آن را داشتند، بسیاری از نیروهای ستادی وزارت بهداشت و ستاد دانشگاه‌های علوم پزشکی برخلاف متن صریح آیین‌نامه که اشاره می‌کرد این امتیاز به آنها تعلق نمی‌گیرد (چون در واحدهای عملیاتی و درگیر مستقیم با بیماران مبتلا به کووید نبودند) توانستند با اعمال نفوذ و سوء‌استفاده از روابط در کمیته‌های دانشگاه‌ها، این امتیاز را برای خود به ثبت رسانده و باعث اجحاف و ناعدالتی نسبت به داوطلبانی شدند که در این مدت خالصانه در بخشهای مختلف به بیماران کرونا ارائه خدمات می‌کردند.

به گفته محمدطاهری، این روند غیرقانونی و شائبه برانگیز توسط برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای افراد شاغل در ستاد با اعمال نفوذ و سوءاستفاده از جایگاه انجام شده که نه تنها برخلاف آیین‌نامه بوده، بلکه طبق دستورالعمل سازمان استخدامی کشور حتی در صورت حکم نهایی استخدام اگر شواهدی دلیل بر تخلف و عدم استحقاق این امتیازات صورت گیرد، روند طی شده ملغی و از طریق هیات‌های رسیدگی قابل پیگیری است!

این فعال صنفیِ استان مازندران اضافه می‌کند: تلخی این ماجرا زمانی است که برای پاس ‌داشتن زحمات کادر سلامتِ درگیر با کرونا امتیازاتی را در امور مختلف تعیین می‌کنند، اما عموما این حقوق به افراد حقیقی و واجد شرایط آن نرسیده و در بسیاری از موارد نیروهای ستادی در دانشگاه‌ها و بالتبع وزارت بهداشت و معاونتهای مختلف با کمترین سختی کار، بیشترین بهره و استفاده را از این امتیازات می‌برند. بدون تردید، این رویه موجب دلسردی و آزردگی خاطر کادر اصلی و مدافعین واقعی سلامت شده است.

محمدطاهری با تاکید بر اینکه این رویه باید تغییر کند؛ می‌افزاید: از سازمان استخدامی کشور و وزارت بهداشت درخواست داریم نسبت به بازبینی روند تعیین امتیازات کرونا در کارگروه‌ تعیین شده در دانشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد تا بیش از این شاهد سوء‌استفاده و خیانت به کادر درمان واقعی نباشیم، تا شاید بالاخره حق به حق‌دار برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز