خبرگزاری کار ایران

علیزاده:

تعاونی‌های غیرقابل احیاء منحل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۲۳۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تعاونی‌هایی که امکان احیاء دارند توسط کمیته رسیدگی به امور تعاونی‌های مشکل‌دار استان گیلان شناسایی و زمینه فعالیت مجدد آن‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده گفت: دو هزار و ۴۱۰ شرکت تعاونی با اشتغالزایی سی و یک هزار و ۷۰۰ نفر با حدود صد و ۹۹ هزار نفر عضو و سرمایه‌ای بیش از ده هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در استان فعالیت دارند. 

وی با بیان این که میزان صادرات شرکت‌های تعاونی استان در سال گذشته حدود ۳۸ میلیون دلار توسط ۲۰ شرکت تعاونی بود گفت: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در حوزه تجارت خارجی پیش آمد؛ به‌ویژه تحریم‌ها و همچنین موضوع پیمان سپاری ارزی شاهد کاهش میزان صادرات نسبت به سال ۹۸ بودیم. 

علیزاده با اشاره به دو هزار و ۴۸۶ تعاونی غیرفعال در گیلان افزود: به منظور تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال و راکد، کمیته رسیدگی به امور تعاونی‌های مشکل‌دار در استان تشکیل شد. 

وی گفت: این کمیته موظف است پس از شناسایی تعاونی‌های غیرفعال نسبت به بازدید میدانی و تکمیل پرسش‌نامه با هدف تعیین علل رکود این تعاونی‌ها اقدام کند. 

وی ادامه داد: این کمیته تاکنون بالغ بر ده جلسه با بیش از سی مصوبه برگزار کرد که این مصوبات در دست پیگیری است تا تعاونی‌هایی که امکان احیاء دارند فعالیت خود را مجدد آغاز تا زمینه اشتغالزایی برای اعضا فراهم شود. 

علیزاده عواملی نظیرعدم دریافت زمین، عدم دریافت تسهیلات و اختلاف داخلی اعضاء را از علل اصلی رکود تعاونی‌ها عنوان کرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: در صورت رفع موانع یاد شده شرکت‌های تعاونی احیاء می‌شوند و در غیر این صورت از طریق هماهنگی با مدیران تعاونی زمینه انحلال قانونی آن‌ها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز