خبرگزاری کار ایران

تعدادی از کارگران لاستیک پارس ساوه: اجازه‌ی ورود به شرکت را نداریم/ کارفرما: کسی را اخراج نکردیم، برخی قرارداد ندارند و برخی به کمیته‌ انضباطی معرفی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۲۷۶

برخی از کارگران لاستیک پارس ساوه گفتند: از روز شنبه تعدادی از کارگران اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند و تا امروز( چهارشنبه نهم تیرماه) بلاتکلیف مانده‌اند اما کارفرما می‌گوید: تعدادی از کارگران به کمیته انظباتی معرفی شده‌اند و هنوز درباره آنها تصمیمی گرفته نشده است.

برخی از کارگران لاستیک پارس ساوه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: از روز شنبه تعدادی از کارگران اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند و تا امرروز (چهارشنبه نهم تیرماه) بلاتکلیف مانده‌اند.

یکی از این کارگران در توضیح ماجرا گفت: درحالیکه قرار بود مطالبات کارگران طی دو دوره یعنی در 15 اردیبهشت ماه و 15 خرداد ماه پرداخت شود اما بخشی از این مطالبات در دور اول پرداخت اما در دور دوم پرداخت نشده بود که در پی این موضوع کارگران در روز شنبه 22 خرداد ماه دست به اعتراض زدند.

وی ادامه داد: در ساعات پایانی روز دوشنبه  24 خرداد، کارفرما به همراه عده‌ای وارد شرکت شدند و کل کارگران را از شرکت خارج کرده و درِ شرکت را قفل کرد.

این کارگر مدعی شد: روز شنبه شرکت به روی کارگران باز شد اما به تعدادی از کارگران اجازه‌ی ورود به شرکت داده نشد.

گفتنی است؛ طبق اساسنامه شرکت لاستیک پارس ساوه، صندوقی در زمان دولتی بودنِ این شرکت شکل گرفته بود که هرماه ۳ درصد از حقوق کارگران کسر می‌شد و کارفرما نیز 5درصد به صندوق اضافه می‌کرد تا در نهایت از این صندوق، اعتباراتی به کارگران تعلق بگیرد. با واگذاری شرکت به بخش خصوصی در سال ۹۷، این اعتبارات قطع شد ولی هر ماه باز از حقوق کارگران کم می‌شد تا اینکه در جلسه‌ای قرار شد این صندوق به کلی منحل و اعتبارات آن به کارگران پرداخت شود.

به گفته‌ی کارگران این اعتبارات بعد از اعتراض اکنون پرداخت شده اما تعدادی از کارگران در جریان این اعتراضات اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند. این کارگران خواستار بازگشت به کار هستند.

کارفرمای شرکت لاستیک پارس ساوه در این خصوص به ایلنا می‌گوید: ما در ابتدای تیرماه قرارداد خود را با کل پرسنل تمدید کردیم اما عده‌ای از تمدید قرارداد خودداری کردند و ما اجازه‌ی ورود به آن عده‌ را نداده‌ایم که تعداد آنها هم زیاد نیست.

وی همچنین بیان کرد: تعدادی از افراد هم که از کار ممانعت کرده و دستگاه‌ها را خاموش کرده بودند، قرار است به کمیته‌ی انضباطی معرفی شوند و فعلا هیچ تصمیمی در رابطه با این افراد گرفته نشده است.  

او در پایان ظهار کرد: در حال حاضر کارخانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ما تمام تعهدات خود را نسبت به کارگران انجام داده‌ایم و حتی طرح طبقه‌بندی مشاغل  نیز در این کارخانه به اجرا گذاشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز