خبرگزاری کار ایران

معاون بیمه ای تامین اجتماعی:

افزایش ۱۱۴ درصدی مستمری حداقل بگیران نسب به سایر سطوح/ بیش از ۵۲ درصد مستمری بگیران، حداقل بگیر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۱۵

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، گفت: طی ۲۰ سال گذشته افزایش دریافتی حداقل بگیران نسبت به سایر سطوح بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهرداد قریب امروز در جریان برگزاری سومین نشست رویای تامین اجتماعی فراگیر  اظهار کرد: درتمامی مقاطع اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، هدایت این مهم را مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برعهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه متناسب‌سازی خواسته چندین ساله مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بوده و به حق این درخواست را از سازمان داشتند، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۵۲ درصد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند. طی ۲۰ سال گذشته افزایش دریافتی حداقل بگیران نسبت به سایر سطوح بیشتر بوده است و در این مدت، حداقل بگیران ۱۱۴ درصد بیشتر از سایر مستمری‌بگیران افزایش حقوق را تجربه کرده‌اند.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بر اساس قانون، افرادی که بیشترین سنوات پرداخت حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند به اندازه سهم خود باید از این صندوق استفاده کنند. برای اینکه فاصله ایجاد شده به نوعی ترمیم شود با استفاده از حکم قانون اقدام به اجرای متناسب‌سازی کرده‌ایم.

قریب در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۸ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز