خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران لاستیک پارس به شرایط شغلی/ از دیروز عصر در کارخانه را قفل زده‌اند!

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۵۴۴

کارگران لاستیک پارس ساوه نسبت به تعهدگریزی کارفرما انتقاد دارند.

کارگران لاستیک پارس ساوه در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم توجه کارفرما به تعهدات پیشین انتقاد کرده و اعلام نمودند یک هفته است که نسبت به خلف وعده‌های کارفرما اعتراض داریم اما از دیروز عصر در کارخانه را قفل زده‌اند و کارگران را به مجموعه راه نمی‌دهند!

یکی از کارگران لاستیک پارس با بیان اینکه کارگران یک هفته تمام در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت صندوق پس انداز دست از کار کشیدند اما کارفرما توجهی به مطالبات کارگران ندارد؛ می‌گوید: در اسفند سال قبل قرار بود موضوع صندوق به خوبی حل شود و کارفرما اندوخته‌ی کارگران را به آن‌ها برگرداند اما متاسفانه از ۷۰۰ کارگر فقط ۲۰۰ نفر پس‌انداز صندوق را گرفته‌اند و تسویه حساب کرده‌اند اما بقیه همچنان معطل هستند.

این کارگر تاکید کرد: یک هفته معترض بودیم الان هم بیرون در و در گرما ایستاده‌ایم؛ این در حالیست که زمستان سال قبل کارفرما در فرمانداری تعهد داد که شش مورد را به اجرا بگذارد؛  متاسفانه حتی یکی از آن موارد هم عملی نشده است؛ حتی طرح طبقه‌بندی به درستی اجرایی نشده است.

یکی دیگر از نمایندگان کارگران لاستیک پارس توضیح می‌دهد: داستان از اینجا شروع شد که طبق اساسنامه شرکت صندوقی شکل گرفته بود که هرماه ۳ درصد از حقوق کارگر کسر می‌شد و کارفرما نیز به همان مقدار به صندوق اضافه می‌کرد تا به اعضا وام دهد. با واگذاری شرکت به بخش خصوصی در سال ۹۷،  وام‌ها قطع شد ولی هر ماه باز از حقوق کارگران کم می‌شد تا اینکه به درخواست شورای کارگری مبنی بر تسویه صندوق، جواب واضح و شفافی داده نشد. ما به این نتیجه رسیدیم صندوقی که وام نمی‌دهد دیگر چرا باید هر ماه از ما پول کم کند. لذا درخواست کردیم که صندوق را برچیده و با اعضا تسویه کنند؛ کارفرما بعد از اعتراضات اسفندماه قبول کرد که تسویه انجام شود ولی فقط برای تعداد محدودی از کارگران این کار صورت گرفته و باقی همه بلاتکلیفیم.

این کارگران انتظار داشتند امروز حقوق خردادماه آن‌ها پرداخت شود اما با وضعیت به وجود آمده واقعاً نمی‌دانند چه اتفاقی می‌افتد؛ چه زمان درب‌ها باز می‌شود و چه روزی معوقات پرداخت خواهد شد.

کارگران لاستیک پارس می‌گویند: ما انتظار داریم کارفرما به تعهدات پیشین خود و وعده‌هایی که داده عمل کند؛ قرار نیست بعد از رایزنی و رسیدن به نتیجه، باز بازی را به هم بزنند و بگویند قبول نداریم!

اعتراض کارگران لاستیک پارس به شرایط شغلی/ از دیروز عصر در کارخانه را قفل زده‌اند!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز