خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد؛

شفافیت، مهمترین روش برای جلوگیری از فساد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۵۱۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شفافیت یکی از مهمترین روش‌ها برای جلوگیری از فساد است، وقتی شفافیت از یک در وارد شود، فساد از در دیگر خارج می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب در آیین بازسازی مجموعه ورزشی کارگران شهید معتمدی در جنوب تهران در خصوص اقدامات خود در حوزه شفافیت گفت: یکی از وعده‌های من در مجلس شورای اسلامی، توجه عمیق به مبارزه با فساد بود و بر همین اساس، در این مدت تلاش کردم با استقرار سامانه‌های شفاف ساز شرایطی را فراهم کنم تا مجموعه وزارتخانه در یک اتاق شیشه‌ای قرار بگیرد. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: گواه اقدامات ما در زمینه مبارزه با فساد و شفاف‌سازی، کسب رتبه نخست شفافیت در دو دوره متوالی میان دستگاه‌های اجرایی است که باتوجه به حجم بالای کار و تخصصی بودن حوزه‌های فعالیت، بینظیر و درخور توجه است. 

وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های شفافیت همین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است که با استقرار ۹ سامانه شفاف ساز شرایطی را فراهم کرده که امروز مجامع قانونی در وقت قانونی خود برگزار می‌شود و ترازنامه‌های شرکت‌های مختلف وزارتخانه در بورس قرار گرفته و امروز بورسی شدند و قیمت آن‌ها هر روز روی تابلو مقابل مردم قرار دارد. 

شریعتمداری بیان کرد: تلاش کردیم در بخش‌های گوناگون مقررات پیچیده را کنار بزنیم، برای مثال بیش دو هزار بخشنامه سازمان تامین اجتماعی به ۶۰ بخشنامه کاهش پیدا کرده است تا همه مخاطبان عام و خاص آن به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در این مدت دفترچه‌های خدمات درمانی حذف شده و تلاش ما بر این بوده تا دولت الکترونیک مستقر شود و برخورد مردم با کارشناسان به حداقل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز