خبرگزاری کار ایران

تجمع دوباره راهبران متروی تهران در اعتراض به عملی نشدن وعده‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۵۲۶

راهبران متروی تهران، امروز ۳۰ خرداد ماه، مقابل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اعتراض صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از راهبران متروی تهران؛ امروز (یکشنبه ۳۰ خرداد ماه) برای چندمین بار به نشانه اعتراض به محقق نشدن وعده‌های داده شده از سوی مسئولان برای وصول مطالبات‌شان بار دیگر اعتراض صنفی خود را برگزار کردند.

آنها که مدعی‌اند مشکلات صنفی آن‌ها در نتیجه بی‌توجهی مسئولان قطار شهری تهران بیشتر شده است، در ادامه گفتند: اعمال حق جذب و سختی کار مهمترین مطالبه راهبران مترو تهران است که در خطوط ۷گانه تهران مشغول راهبری قطارها هستند.

کارگران راهبر با بیان اینکه «حق جذب» یکی از مولفه‌های عرفی کارگران و کارکنان شاغل در متروی تهران است که در حال حاضر به اکثر کارکنان بجز راهبران پرداخت می‌شود، افزودند: در حالی این حق قانونی به راهبران پرداخت نمی‌شود که کار راهبری تخصصی است و فارغ از کابین قطار امکان فعالیت برایشان وجود ندارد.

آنها با بیان اینکه مطالبه دیگر راهبران متروی تهران اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور است، در تشریح مشکلات مربوط به سختی کار خود گفتند: با وجود آنکه در بدترین شرایط در فصول گرم و سرد سال در تونل‌های تاریک عمق زیرزمینی مشغول کاریم، اما سختی کار ما لحاظ نمی‌شود در عین حال شرکت بهره‌برداری از درج عناوین شغلی «راهبری» در لیست بیمه‌ای خوداری می‌کند و این نگرانی وجود دارد که در آینده، امکان بازنشستگی پیش از موعد برایمان وجود نداشته باشد.

آن‌ها گفتند: مسئولیت جانی سرنشینان قطار، استرس بالای کاری و فشار روحی و روانی بسیاری به راهبران حین سیر قطارها وارد می‌کند.

در ادامه معترضان با اشاره به تبعیض‌هایی که بین نیروهای عملیاتی و پرسنل ستادی وجود دارد، ابراز داشتند: نظر ما بر این است که این تبعیض‌ها باید ریشه‌کن شده و فاصله طبقاتی در بحث حقوق و مزایا بین همه کارکنان برداشته شود.

آن‌ها با بیان اینکه درخواست ما از مدیرعامل جدید متروی تهران این است که شرایطی را فراهم کند تا مطالبات راهبران پرداخت شود، افزودند: تصور ما این بود که مسئولان متروی تهران پیگیر وضعیت مطالبات ما در تجمعات گذشته خواهند شد، در حال حاضر وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آنان از تامین معاش خود ناتوان شده‌اند و انتظارمان این است که مسئولان شهری به این مساله ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز