خبرگزاری کار ایران

معوقات چندین‌ ساله کارگران پروژه قطار شهری اهواز پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۹۸۱

منابع کارگری در پروژه قطار شهری اهواز از پرداخت مطالبات معوقه چندین‌ ساله شماری از همکاران خود خبر دادند.

شماری از کارگران پروژه قطار شهری اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به دنبال پیگیری چندین‌ ساله کارگران قطار شهری اهواز برای مطالبات معوقه، سرانجام پیمانکار مطالبات شماری از همکاران را پرداخت کرد.

یکی از کارگران قطار شهر اهواز گفت: حدود ۱۲۰کارگر در بخش حراست، انبار و تاسیسات این پروژه مشغول کار بودند که از سال ۹۶ تا پایان ۹۹برای دریافت معوقات مزدی و سنوات پایان خدمت معطل مانده بودند.

او با بیان اینکه حدود ۲سال است فعالیت پروژه متوقف شده و ما علارغم شکایت به نهاد قضایی استان امکان دریافت مطالبات خود را نداشتیم، درباره وضعیت مطالبات خود و همکارانش گفت: میانگین طلب هر یک از کارگران که شماری از آنها از محل کار خود رفته‌اند حداقل ۳۰ و حداکثر ۴۰ تا ۵۰میلیون تومان بوده است که کارفرما حدود نیمی از طلب کارگران را پیش‌تر در چند مرحله به حساب کارگران واریز کرده بود.

یکی دیگر از کارگران پروژه قطار شهری اهواز نیز در خصوص وضعیت پرداخت حقوق خود و همکارانش گفت: کارگران طلبکار پروژه قطار شهری اهواز به دو گروه تقسیم می‌شوند: گروهی که در پیگیری مطالبات خود از پیمانکار به مراجع قضایی شکایت کرده بودند و گروه دیگری به امید بازگشت به کار هیچ شکایتی علیه کارفرما مطرح نکردند تا به صورت توافقی به مطالبات خود برسند.

این کارگر با بیان اینکه مکررا برای رسیدگی به وضعیت مطالبات خود در مقابل کارگاه محل کار خود و برخی نهادهای دولتی جمع می‌شدیم، ادامه گفت: در نهایت اسفند ماه سال گذشته (۹۹) پیمانکار با اخذ تعهد از کارگرانی که هیچ شکایتی از وی در مراجع قضایی ندارند، مطالباتشان را پرداخت کرد.

او درباره وضعیت کارگرانی که شکایت کرده بودند نیز افزود: از قرار معلوم شماری از این گروه از همکاران نیز با روال قانونی به مطالبات قانونی خود رسیده‌اند.

او ادامه داد: خانواده‌های کارگران قطار شهری آن زمان برای معوقات مزدی و سنواتی خود برنامه‌ریزی کرده بودند اما با روالی که در پرداخت مطالباتمان در پیش گرفته شد، ارزش نقدی طلب‌مان امروز به حداقل کاهش یافته است.

به گفته وی؛ کارگران این پروژه عمرانی امیدوارند با دخالت مسئولان نهاد قضایی، همه مطالبات کارگران پرداخت و این پروژه عمرانی مجددا به فعالیت تولید خود بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز