خبرگزاری کار ایران

خطاب به ابراهیم رئیسی مطرح شد؛

قبل از رفتن به پاستور دادنامه ۱۷۹ را باطل کنید/ قول بدهید خصوصی‌سازی متوقف می‌شود/ رواج ناامیدی بیشتر با تغییر مبنای محاسبه مستمری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۹۶۷

حسین حبیبی می‌گوید: آقای رئیسی قبل از رفتن به پاستور، دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت را باطل کنید تا اعتماد جامعه‌ی کارگری جلب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نتایج اولیه آرای انتخابات ریاست جمهوری، حاکی از برنده شدن ابراهیم رئیسی است؛ کسی که قرار است از قوه قضاییه به قوه مجریه برود، حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با اشاره به همین موضوع می‌گوید: آقای رئیسی قبل از این نقل و انتقال، در مقام ریاست قوه قضاییه، دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت را باطل کند تا اعتماد جامعه‌ی کارگری تا اندازه‌ای جلب شود.

او ادامه می‌دهد: قرارداد‌های کار موقت در کارهایی که طبعیت آن‌ها جنبه مستمر دارد با صدور بخشنامه ۲۵۷۲۳ سال۷۲ وزارت کار و نهایتا دادنامه ۱۷۹ سال ۷۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری، افزایش و گسترش یافت؛ قانون کار از حیز انتفاع ساقط شد؛ امنیت شغلی کارگران از بین رفت تا بهانه‌ای شود قانون کار ناکارآمد جلوه داده شود. بنابراین اولین اقدام باید لغو و ابطال دادنامه ۱۷۹ باشد تا مجال نفس کشیدن برای کارگران فراهم شود.

حبیبی با بیان اینکه آقای رئیسی باید قول بدهند خصوصی‌سازی متوقف می‌شود و واحدهای به سراشیب سقوط افتاده مثل هفت تپه در کمترین زمان ممکن به دولت بازمی‌گردند، می‌گوید: در وهله اول خصوصی‌سازی باید متوقف شود و در صورت ادامه روند خصوصی‌سازی، ابتدا سهام ترجیهی آن واحد واگذاری به کارگران همان واحد داده شود و سپس با تقویت تعاونی‌های کارگری باقیمانده سهام واحدهای فوق را به تعاونی‌ها واگذار نمایند.

نباید مناطق آزاد بیش از این گسترش یابند؛ این فعال کارگری در این رابطه می‌گوید: مناطق آزاد تجاری و صنعتی را گسترش دادند و آنقدر افراط کردند و با وجود آنکه محل ایجاد مناطق فوق مناطق بندری می‌باشد، در همین حوالی تهران نیز ایجاد مناطق آزاد را تصویب کرده و می‌کنند، حالا این سوال‌ها پیش می‌آید آیا اشتغال ایجاد شد؟ آیا سرمایه‌گذاری تحقق یافت؟ در آنجا که قانون کار حاکم نیست؛ آیا مناطق آزاد درآمد و منابع ریالی و ارزی به سرزمین اصلی تزریق کردند؟ نه بلکه ره‌آورد مناطق آزاد قانون گریزی؛ تبعیض؛ گسترش وارادات و قاچاق بوده است. بنابراین نه تنها باید گسترش مناطق آزاد متوقف شود بلکه باید مناطق احداث شده را به سرزمین اصلی برگردانید تا حقوق کارگران آن‌ها اعاده شود.

به گفته حبیبی، مخالفت با طرح‌های ضدکارگری از جمله طرح بنای ایران اتاق بازرگانی یا طرح توانمندسازی تامین اجتماعی که توسط نمایندگان مجلس یازدهم ارائه شده؛ از وظایف اصلی رئیس جمهور بعدی است.

او تاکید می‌کند: اگر دولت بخواهد مبنای محاسبه مستمری را تغییر دهد یا استقلال سازمان تامین اجتماعی را خدشه دار سازد، کارگران به سیستم بیش از همیشه ناامید خواهند شد؛ ناامیدتر از امروز!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز