خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون کارگری استان تهران:

محجوب صدای رسای کارگران در مجلس است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۷۳۲

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان تهران گفت: علیرضا محجوب صدای رسای کارگران در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایلنا، کاظم احمدیان گفت:  آقای محجوب در این پنج دوره با رای کارگران و با لباس کارگری و برای دفاع از جامعه‌ی کارگری و مطالبات حقوق کارگران در مجلس حضور یافت و کارگران هم تا به امروز از ایشان حمایت کرده‌اند. وقتی کسی پنج دوره می‌تواند در مجلس حضور داشته باشد یعنی از پشتوانه‌ی تشکیلاتیِ منسجمی برخوردار است و قطعا ایشان با عملکرد منسجم و درست خود توانسته‌ چنین حمایتی را کسب کند.

او با بیان اینکه هرچند مطالبات انباشته کارگری از دولت قابل ملاحظه است، اما پیگیری و سرانجام رساندن برخی از آن می‌تواند رسیدن قشر کارگر به هدف صنفی را تسهیل نماید، افزود: در خیلی از دوره‌های مجلس برخی می‌خواستند با شعار اصلاح، قوانین و مقررات کار را تغییر دهند که با هوشیاری آقای محجوب از این اتفاق جلوگیری شد و ایشان اجازه‌ی دست‌اندازی به قانون کار را ندادند.

نماینده کارگران استان تهران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که آقای محجوب آن را پیگیری و در نهایت به بار نشانده‌اند بحث بیمه‌ی کارگران ساختمانی است که بنا به گفته نمایندگان آن‌ها بیش از ۸۰۰هزار بیمه شده هستند که با خانواده‌ی آن‌ها رقم قابل توجهی به شمار می‌آید. البته تعدادی هم در نوبت هستند که اگر آقای محجوب به مجلس راه پیدا کند، این موضوع را مجددا پیگیری خواهد کرد.

به گفته احمدیان؛ از تشکیل فراکسیون کارگری تا حمایت از کارگران مورد ستم قرار گرفته در سراسر کشور، نمونه‌ای از اقدام‌های آقای محجوب است. او در طول دوران نمایندگی خود در اداور مختلف مجلس از تصویب و اجرای بسیاری از قوانین و لوایح ضدکارگری جلوگیری کرده است.

احمدیان افزود: جای خالی محجوب بیش از هر زمان دیگری در مجلس به خوبی احساس می‌شود و حضو و عدم حضور کارگران در انتخابات میان دوره‌ای مجلس به قدری مهم است که نبود آن می‌تواند ضرر و زیان قابل توجهی به جامعه‌ی کارگری وارد کند.

وی در پایان درباره ضرورت حضور یک نماینده کارگری در خانه ملت گفت: واقعیت این است که از همه اقشار جامعه در خانه ملت حضور دارند. حضور حداقل یک نماینده قدرتمند از جانب کارگران در مجلس ضرورت دارد. بنابراین کارگران می‌توانند با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رای، سبب پیروزی نماینده خود در انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی حوزه تهران شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز