خبرگزاری کار ایران

در همایش انتخاباتی خانه کارگر مطرح شد؛

بدون فراکسیون کارگری در مجلس و شورای شهر نمی‌توان مطالبات کارگران را پیگیری کرد/ علیرضا محجوب صندلی به صندلی در مجلس به نفع کارگران رای می‌گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۲۹۹

اقبال نیا گفت: من شاهد این بوده‌ام که آقای محجوب و خانم جلودارزاده چگونه برای تصویب مصوباتی به نفع شما صندلی به صندلی نمایندگان را راضی می‌کردند. نمایندگان شما در مجلس تاکنون بسیار تلاش کردند اما فقط یک یا دو رای رای دارند و در مقابل رای نمایندگان کارفرما بی‌شمار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش انتخاباتی خانه کارگر با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر)، افسانه اقبال‌نیا (عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار و کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران)، محمد علیخانی (رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران) و افشین حبیب‌زاده (رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران) در مرکز خانه کارگر واقع در خیابان ابوریحان برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) ضمن اشاره به انتخابات روز جمعه گفت: این انتخابات بسیار سخت و دشوار است و باید برای اینکه بهترین نتیجه از آن به نفع شما کارگران حاصل شود، نهایت تلاشمان را به کار بندیم. به خصوص باید در انتخابات شورای شهر تمام سعی‌مان را به کار بگیریم تا حتما نماینده‌ای از کارگران وارد مجلس شود. 

وی ضمن اشاره به کاندیداتوری افشین حبیب زاده در انتخابات شورای شهر تهران گفت: ایشان تلاش‌های بسیاری در حوزه‌ی کارگری در این ۴سال شورای شهر تهران انجام دادند و نتایجی هم به نفع کارگران گرفتند و ما امیدواریم این بار هم بتوانند رای کسب کنند و وارد شورای شهر شوند تا بتوانند خدمات بیشتری برای کارگران داشته باشند. 

محجوب با اشاره به کاندیداتوری اقبال‌نیا در انتخابات شورای شهر تهران گفت: سرکار خانم اقبال نیا سال‌ها کار آموزشی در آموزشگاه شهدای کارگر انجام دادند و خدمات بسیاری برای این مجموعه انجام دادند. ایشان نیز کاندیدای شورای شهر تهران هستند از شما خواهش می‌کنیم در روز جمعه ایشان را که سال‌ها برای فرزندان شما کارگران تلاش کرده‌اند فراموش نکنید. 

در ادامه این همایش افسانه اقبال‌نیا (عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار و کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران) با اشاره به انتخابات میان دوره‌ای مجلس و کاندیداتوری علیرضا محجوب گفت: من از اینکه به شما کارگران بگویم پای صندوق‌های رای بیایید خجالت می‌کشم و می‌دانم سختی‌های بسیاری کشیده‌اید. همه‌ی ما سختی کشیده‌ایم اما از شما درخواست می‌کنم که جمعه به پای صندوق‌های رای بیایید و به نمایندگان خود در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و انتخابات شورای شهر رای دهید. 

وی با اشاره به اینکه کارگران اکنون نماینده‌ای در مجلس ندارند، گفت: مجلس محل تصمیم‌گیری و قانونگذاری است اما شما کارگران هیچ نماینده‌ای در مجلس ندارید و این جای تاسف دارد. شما با این تعداد حداقل باید ۱۵ نماینده در مجلس داشته باشید تا قوانین به نفع شما تصویب شود و اجازه ندهید نمایندگان کارفرما هر روز حقوق شما را بیشتر از دیروز پایمال کنند. 

اقبال نیا ضمن اشاره به محجوب گفت: من آقای محجوب و خانواده‌ی ایشان را می‌شناسم و از سبک و زندگی ایشان خبر دارم. می‌دانم چقدر ساده زیست هستند و چه تلاش‌هایی برای کارگران انجام داده‌اند. ما با دستور ایشان در مدرسه شهدای کارگران به هزاران دانش آموز درس دادیم و به جرات می‌توانم بگویم ۱۷هزار فرزند کارگر را دکتر و مهندس تحویل جامعه داده‌ایم. 

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار ضمن اشاره به تلاش‌های محجوب در مجلس گفت: من شاهد این بوده‌ام که آقای محجوب و خانم جلودارزاده چگونه برای تصویب مصوباتی به نفع شما صندلی به صندلی نمایندگان را راضی می‌کردند. نمایندگان شما در مجلس تاکنون بسیار تلاش کردند اما فقط یک یا دو رای رای دارند و در مقابل رای نمایندگان کارفرما بی‌شمار است و باید بگویم که شما متاسفانه در مجلس یازدهم همین یک رای را نیز از دست داده‌اید. بنابراین من از شما می‌خواهم روز جمعه بیایید و به خودتان و حقوق خودتان رای بدهید. 

اقبال نیا گفت: در روز جمعه هم به آقای محجوب برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس و هم و به نمایندگان ائتلاف برای انتخابات شورای شهر رای دهید و بگذارید در مجلس و شورای شهر از حقوق شما دفاع کنند و حرف شما را بزنند. 

محمد علیخانی (رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران) نیز در ادامه این همایش گفت: چنانچه شما نمایندگانی در نهادهایی مثل مجلس و شورای شهر نداشته که صدای شما را برسانند قطعا حقوق شما آنطور که باید و شاید رعایت نخواهد شد. شما با حضور در صحنه‌ی انتخابات و انتخاب نماینده‌ی خود می‌توانید سرنوشت بهتری داشته باشید. 

وی ادامه داد: من در مجلس هفتم همکار جناب محجوب بودم و شاهد زحمات ایشان در کمیسیون اجتماعی مجلس به نفع کارگران بودم و من خوشحالم که در آن دوره در کنار نماینده‌ای بودم همواره مدافع حقوق کارگران بوده است. 

وی به اشاره به کاندیداتوری اقبال نیا و حبیب زاده برای انتخابات شورای شهر گفت: آقای حبیب زاده در بدو ورودشان به شورای شهر تهران فراکسیون کارگری را راه انداختند و به نفع بسیاری از کارگران اقداماتی انجام دادند. امیدوارم این اقدامات همچنان ادامه پیدا کند تا حقوق کامل شما تامین شود. همچنین در مورد خانم اقبال نیا نیز می‌گویم ایشان با خلوص تمام صحبت کردند و راجع به دیگران گفتند اما من از شما می‌خواهم یکی از رای‌های خود را به ایشان بهدید تا افراد بیشتری به نمایندگی از شما وارد شورای شهر شوند. 

افشین حبیب‌زاده (رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران) نیز در ادامه گفت: موضوعات مربوط به کارگری در شورای شهر تهران بسیار گسترده است و گروه‌های مختلف کارگری که در شهرداری تهران و پیمانکاری مشغول به کار هستند هر کدام مسائل خود را دارند و البته موضوعات مشترک هم وجود دارد. 

وی ادامه داد: ما اول که فراکسیون را در شورا تشکیل دادیم ۱۱ نفز از ۲۱ نفر عضو شدند. ما در این فراکسیون ابتدا مشکلات را بررسی کردیم و متوجه شدیم که دو دسته موضوع در مورد مسائل کارگری وجود دارد؛ یک دسته از موضوعات مشترک هستند مثل مشکل بیمه و حداقل حقوق و معوقات مزدی و… ما در اولین اقدام بخشنامه‌ای آماده و ابلاغ کردیم و تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها و مناطق و بالاترین فرد را موظف بر اجرای این بخشنامه کردیم و تقریبا می‌توانم بگویم بخش عمده‌ای از مسائل حل شد. 

حبیب زاده گفت: بعد به سراغ موضوعات اختصاصی رفتیم؛ یعنی مشکلات مربوط به شهربانان و حریم‌بانان و معبربانان. یکی از خواسته‌های اصلی اینها هم‌ترازی بود. حقوقی که به این افراد می‌دهند بسیار کمتر از حقوق افرادی بود که به شکل مستقیم با شهرداری قرارداد داشتند در حالیکه همان کار را انجام می‌دادند. مشکل اینجا بود که این عزیزان را به پیمانکار واگذار کرده بودند. 

وی گفت: البته حل این مسائل کار سختی است و عمده‌ی این مشکلات به کمبود منابع برمی‌گردد بنابراین پذیرفتن اینها برای شهرداری سخت بود اما ما توانستیم سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه اضافه کنیم تا این همترازی انجام شود. 

حبیب‌زاده گفت: در ارتباط با خودروسرویس هم ما توانستیم اقداماتی انجام دهیم. البته در این مورد اختلافاتی وجود داشت. برخی دوستان می‌گفتند ماهیت کار این کارگران پیمانکاری است اما گروه دیگر معتقدند این کارگران سالهاست در خدمت شهرداری هستند و خودروی خود را که سرمایه‌ی آن‌هاست در خدمت شهرداری قرار داده‌اند این دوستان به درستی می‌گویند حقوقی که این کارگران دریافت می‌کنند بسیار کم است و استهلاک سرمایه‌ی آن‌ها را پوشش نمی‌دهد. 

وی گفت: ما معتقد هستیم مرحله به مرحله باید پیش رفت به یکباره نمی‌شود همه مسائل را حل کرد. در اینجا ماهیت قرارداد باید تغییر کند تا بتوان برای آن‌ها حقوق بیشتری درخواست کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: از جمله مشکلات دیگر این کارگران معوقات مزدی بود که به سه ماه تاخیر حقوق آن‌ها را می‌دادند که خب ما بخش‌هایی از این مشکلات را تا حدودی حل کردیم و امیدواریم بخش‌های دیگر هم به مرور حل شود. 

وی گفت: کارگران فضای سبز، پسماند، پیش از موعد، کارگران بهشت زهرا(س) هر کدام از این‌ها مشکلاتی داشتند که ما بخشی از این مشکلات را توانستیم رفع کنیم. 

حبیب‌زاده با اشاره به انتخابات شورای شهر تهران گفت: در آینده چه ما باشیم و چه نباشیم یکی از مطالبات اصلی شما باید این باشد که فراکسیون کارگری در شورای شهر ایجاد شود تا مطالبات کارگران را پیگیری کند. اگر به این کارگران توجه نشود چرخ شهرداری تهران نمی‌چرخد به علاوه قرار نیست فقط چرخ شهرداری بچرخد باید چرخ زندگی این عزیزان هم بچرخد. سفره این عزیزان چرا باید خالی باشد؟ من معتقدم موضوعات کارگری و پرسنلی در راس مسائل شورای شهر قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز