خبرگزاری کار ایران

در همایش انتخاباتی خانه کارگر مطرح شد؛

صادقی: موضوع متناسب‌سازی را محجوب آغاز کرد/ اقبال‌نیا: کارگران اجازه ندهند روی کرسی‌شان در مجلس یک سرمایه‌دار بنشیند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۷۹۹

حسن صادقی گفت: از آنجا که بسیاری محجوب را مرجع می‌دانند نظر او را می‌پذیرند. کمااینکه در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نظر او را پذیرفتند. همچنین بودجه ۵۰هزار میلیارد تومانی برای متناسب‌سازی که بعد تبدیل ۳۲هزار میلیارد تومان نظر آقای محجوب بود و شروع آن با ایشان بود و بعد ما در ادامه آن را پیگیری کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش انتخاباتی خانه کارگر با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر)، حسن صادقی (رئیس اتحادیه بازنشستگان جامعه کارگری) و افسانه اقبال نیا (عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار) در مرکز خانه کارگر واقع در خیابان ابوریحان برگزار شد. 

حسن صادقی (رئیس اتحادیه بازنشستگان جامعه کارگری) در ابتدای این نشست با اشاره به انتخابات میان دوره‌ای مجلس گفت: این گردهمایی برای اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات روز جمعه است و فرصت مغتنمی است برای ما که بگوییم در این فضای سرد و بی‌روح انتخاباتی نیازمند کمک و ایثارگری شما برای حضوری موثر در پای صندوق‌های رای و فرستادن نماینده‌ی کارگران به مجلس هستیم. 

وی ادامه داد: من به هبچ وجه نمی‌خواهم بگویم که وضعیت خیلی خوب است اما می‌گویم همان‌چیزی هم که داریم و سال‌ها برای به دست آوردنش تلاش کرده‌ایم را حفظ کنید. ما امروز حتی یک نماینده هم در مجلس نداریم و این درحالیست که پیش از انقلاب ما ۱۵ نماینده‌ی کارگری در مجلس داشتیم. نکته‌ای که باید بگویم این است که به دلیل نوع نگاه به انتخابات ما نتوانسته‌ایم سهم بیشتری را از ساختار نظام اقتصادی کشور مطالبه کنیم. به همین دلیل است که سفره‌ی ما طی سالهای متوالی کوچکتر شده است. 

صادقی با بیان اینکه نوع نگاه ما به انتخابات همواره اشتباه بوده است، گفت: حتی زمانی که ما حضور پررنگی در انتخابات داشتیم ذوقی رای داده‌ایم و هیچگاه براساس منافع خود حضور پیدا نکرده‌ایم و این‌ عدم حضور براساس منافع حداقل‌های ما را هم در مسیر تخریب قرار داده برای همین امروز از شما می‌خواهیم برای جلوگیری از آسیب بیشتر ما را یاری رسانید. 

رئیس اتحادیه بازنشستگان جامعه کارگری اظهار کرد: ما از شما انتظار داریم هر یک ستادی شوید تا محجوب را مجددا به مجلس بفرستیم تا ایشان بتوانند فراکسیون قدرتمندی را از طیف‌ها و گروه‌های مختلف تشکیل دهند و به واسطه‌ی این فراکسیون قدرتمند مطالبات شما را پیگیری کنند و اجازه‌ی دست درازی به حقوق کارگران را ندهند. 

وی با اشاره به‌ عدم حضور محجوب در مجلس یازدهم گفت: نبود آقای محجوب در این مجلس باعث شد که ما برای دو مصوبه به کف خیابان برویم و مطالبات خود را آنجا پیگیری کنیم که خب این هزینه بر است. وقتی ما می‌توانیم نماینده خود را به مجلس بفرستیم و بهتر مطالبات را پیگیری کنیم چرا از کف خیابان به خواسته‌ی خود برسیم. 

صادقی گفت: از آنجا که بسیاری محجوب را مرجع می‌دانند نظر او را می‌پذیرند. کمااینکه در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نظر او را پذیرفتند. همچنین بودجه ۵۰هزار میلیارد تومانی برای متناسب‌سازی که بعد تبدیل به ۳۲هزار میلیارد تومان نظر آقای محجوب شد و شروع آن با ایشان بود و بعد ما در ادامه آن را پیگیری کردیم. 

رئیس اتحادیه بازنشستگان جامعه کارگری با اشاره به تصمیمات صندوق نذر امام حسین(ع) گفت: موسسه‌ای در پوشش مذهب می‌خواهد به حقوق کارگران تعرض کند و همین موسسه به دنبال توافقی کردن مزد و منطقه‌ای کردن دستمزد است که اگر این اتفاق بیفتد به جرات می‌توان گفت که وضعیت کارگران از آنچه امروز هست هم بدتر می‌شود. 

وی گفت: چه کسی باید در مجلس جلوی این تصمیمات ضد کارگری بایستد؟ آیا نماینده‌ای در مجلس هست که به اندازه‌ی کافی به مسائل کارگری اشراف داشته باشد؟ خیر. هیچ کس به اندازه‌ی آقای محجوب به مسائل کارگری و حقوق کارگران اشراف ندارد لذا فرستادن ایشان به مجلس یعنی ایستادن در مقابل تعرض‌کنندگان به حقوق کارگر. 

صادقی در پایان ضمن حمایت از دو تن از نمایندگان جامعه‌ی کارگری به عنوان کاندیدای شورای شهر گفت: آقای حبیب‌زاده و خانم دکتر اقبال‌نیا انسان‌هایی توانمند هستند و از شما می‌خواهیم به این نمایندگان خود در شورای شهر رای دهید. 

در ادامه‌ی این همایش افسانه اقبال نیا (عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار و کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران) گفت: من از سال ۷۲ به عنوان مسئول آموزش رایگان فرزندان کارگران وارد تشکیلات خانه کارگر شدم و با دستور آقای محجوب موظف شدم بهترین آموزش‌ها را برای فرزندان کارگر مهیا کنم. ما توانستیم بالای ۱۷هزار نفر از فرزندان کارگران را به دانشگاه بفرستیم و این برای ما اتفاق مهمی است. 

وی با اشاره به‌ عدم حضور نماینده کارگری در مجلس گفت: مجلسی که باید تعداد بیشتری از صندلی‌ها را به نمایندگان کارگری اختصاص دهد امروز حتی یک صندلی هم ندارد تا از حقوق کارگران دفاع کند و این واقعا تاسف‌بار است. 

اقبال‌نیا گفت: من بارها در مجلس بوده و دیده‌ام که چگونه آقای محجوب و خانم جلودارزاده صندلی به صندلی نشسته‌اند تا قانونی را به نفع کارگران تصویب کنند. اما اینها تنها دو نفر هستند ما باید بتوانیم در آینده نمایندگان بیشتری را به مجلس بفرستیم. اگر ما جمعه برای رای دادن به نماینده خود نیائیم دیگرانی می‌آیند که تمام هم و غم آن‌ها حقوق کارفرما است و نه کارگر. 

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با اشاره به وضعیت بد جامعه‌ی کارگری گفت: امروز وضعیت بیمه‌پردازی و امنیت شغلی به قدری بد است که اگر ما یک نماینده هم در مجلس نداشته باشیم نمی‌توانیم به تغییر اوضاع امیدوار باشیم. دیگران از عدم حضور شما در پای صندوق‌های رای خوشحال می‌شوند چراکه می‌خواهند نماینده خود را به مجلس بفرستند. 

اقبال نیا با تاکید بر اینکه رای ندادن به نماینده کارگری یعنی مرگ کارگران، گفت: کرسی و صندلی کارگران را نجات دهید و اجازه ندهید روی این صندلی یک سرمایه‌دار بنشیند. 

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در ادامه این همایش با تاکید براینکه ما به دنبال کار تشکیلاتی هستیم، گفت: همیشه جمع برنده بوده است. ما زمانی می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم که حضورمان را در این جلسات قوت و با یادگیری و آموزش کیفیت ببخشیم. جهتگیری ما باید به سمت کیفیت باشد یعنی عمیق بشناسیم و عمیق تحلیل کنیم. 

وی گفت: این انتخابات می‌تواند در مسیر اقدام برای تقویت این حس باشد. ما باید بتوانیم یک مسیر مشترک را طی کنیم و به هم نزدیک شویم تا بتوانیم با همکاری هم اقداماتی اساسی‌تر انجام دهیم. 

محجوب گفت: ما در حال حاضر در گرداب سختِ مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هستیم اما با کنار هم بودن می‌توانیم از این گرداب خارج شویم. شما نشان داده‌اید که اگر موضوع و انگیزه‌ی مشترکی داشت باشید به خوبی در کنار هم جمع می‌شوید و کارها را پیش می‌برید. 

دبیرکل خانه کرگر با اشاره به مشکل معیشت کارگران گفت: امروز سبد معیشت و درآمد فاصله‌ی سه میلیون تومانی دارند و ما باید این فاصله را پُر کنیم. مشکل معیشت را با کار باید حل کرد نه با صدقه و خیرات. ما تا به امروز همواره گفته‌ایم حق کارگران را به آن‌ها بدهید. 

محجوب گفت: من در سال ۸۳ به شورایعالی کار فشار آوردم که سالی ده درصد تا رسیدنِ سبد معیشت به حداقل دستمزد علاوه بر نرخ تورم بیفزایند تا فاصله بین مزد و سبد معیشت از بین برود، یک سال انجام دادند و اما دیگر اقدامی نکردند. البته در این اواخر اتفاقات نسبتا خوبی در بحث معیشت افتاده و امیدواریم متداوم باشد. 

وی گفت: مسیر حل مشکلات ما از زمین می‌گذرد و در این مسیر باید همراه و دست در دست هم اقدام کنیم. اول مشکلات کوچک را حل کنیم و بعد برای حل مشکلات اساسی‌تر می‌توانیم پیش برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز