خبرگزاری کار ایران

بهبود وضعیت کارگران «صنایع مفتولی تاکستان» طی یکسال گذشته/ مطالبات کارکران به‌روز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۳۲۱

به گفته کارگران صنایع مفتولی تاکستان واقع در استان قزوین، مطالبات مزدی ۶ تا ۷ماهه آن‌ها به حداقل کاهش یافته و به‌روز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران صنایع مفتولی تاکستان در استان قزوین گفتند: کاهش مطالبات معوقه کارگران شاغل در صنایع مفتولی تاکستان پس از آن صورت گرفت که یکی از سهامداران اصلی این کارخانه توانست با تغییر شرایط مدیریت، بخشی از منابع مالی این واحد تولیدکننده سیم تایر خودرو را برای تجهیز کارخانه و پرداخت بدهی کارخانه و کارگران تامین کند.

طبق اظهارات یکی از کارگران کارخانه صنایع مفتولی تاکستان؛ صنایع مفتولی از شرکت‌های مطرح شهرستان تاکستان است. این واحد صنعتی در سالهای گذشته به دلیل نبود سرمایه در گردش و اختلاف برخی سهامداران کارخانه دچار بحران شده بود که در نتیجه آن کارخانه تا مرز ورشکستی پیش رفت. اما در سال گذشته یکی از یازده سهامدار اصلی کارخانه، کارخانه را برای شش سال اجاره کرد و بدین ترتیب شرایط تغییر کرد و همه مطالبات کارگران پرداخت شد و در آستانه تابستان ۱۴۰۰ هر ماه مطالبات در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

او افزود: در حال حاضر کارگران صنایع مفتولی هر ماه حقوق می‌گیرند و در حال حاضر مطالبات مزدی‌شان به‌روز شده است. در عین حال جدا از ۴۰ کارگری که در مجموعه صنایع مفتولی مشغول کار بودند، حدود ۴۰ کارگر جدید دیگر استخدام شده‌اند و به‌صورت سه شیفت فعالیت تولیدی دارند.

این کارگر با بیان اینکه پرداخت مطالبات کارگران صنایع مفتولی در یک الی دو سال گذشته تا ۷ ماه به تاخیر افتاده بود و پاداش و اضافه‌کاری‌ها به‌صورت کامل پرداخت نمی‌شد، در ادامه گفت: این موضوع باعث شد تا کارگران برای مشخص شدن وضعیت مطالبات خود مرتبا دست به اعتراض صنفی بزنند.

طبق اظهارات وی؛ در حال حاضر مهمترین دغدغه کارگران صنایع مفتولی تاکستان، ثبت عناوین شغلی غیرواقعی در لیست بیمه‌ای آنها است. باتوجه به ماهیت فعالیت شرکت صنایع مفتولی و نیز شرایط آلودگی محیط کار، تمامی کارگران فنی این واحد مشمول قانون «سختی کار» قرار می‌گیرند.

او گفت: طبق تحقیقاتی که از اداره کار و تامین اجتماعی انجام شده است کارفرمای سابق در درج عناوین شغلی کارگرانی که به عنوان مثال در واحد جوشکاری، تراشکاری، کوره ذوب و… مشغول کار بوده‌اند در عناوین شغلی به عنوان «کارگر ساده» یا عناوین شغلی دیگر ثبت شده است.

به گفته وی ؛ اگر کارفرما عناوین شغلی سخت وزیان‌آور کارگران را در لیست ارسالی بیمه به تامین اجتماعی به خوبی ثبت کند کارگران این واحد نیز می‌توانند با استفاده از قانون بازنشستگی با مشاغل سخت وزیانآور بازنشسته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز