خبرگزاری کار ایران

عیدعلی کریمی:

محجوب از اجرای بسیاری از قوانین و لوایح ضدکارگری جلوگیری کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۸۶

دبیر خانه کارگر قزوین گفت: کارگران به کسانی رای می‌دهند که با صدای بلند از آن‌ها دفاع می‌کنند و در این بین خدمات آقای محجوب بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش ایلنا، عیدعلی کریمی با بیان اینکه کارگران در انقلاب نقش مهم و موثری داشته و با حضور در تولید و صنعت سد مقابل دشمنان انقلاب بوده‌اند، گفت: انتظار می‌رود در ایام انتخابات کارگران با حضور پای صندوق‌های رای بار دیگر مشت محکمی به دهان دشمنان بزنند.

او ادامه داد: کارگران به کسانی رای می‌دهند که با صدای بلند از آن‌ها دفاع می‌کنند و در این بین خدمات آقای محجوب بر کسی پوشیده نیست.

دبیر خانه کارگر قزوین با اشاره به اینکه کارگران در مجلس یک متولی و یک نماینده محکم و پرتلاش داشتند که آنهم آقای محجوب بود، افزود: از جامعه کارگری و بازنشسته درخواست داریم به پای صندوق‌های رای بیایند. اگر جامعه کارگری نتواند تنها مدافع حقوق قانونی و صنفی خود را به مجلس بفرستد به طور قطع متضرر خواهیم شد.

به گفته کریمی؛ از تشکیل فراکسیون کارگری تا حمایت از کارگران مورد ستم قرار گرفته در سراسر کشور، نمونه‌ای از اقدام‌های آقای محجوب است. او در طول دوران نمایندگی خود در اداور مختلف مجلس از تصویب و اجرای بسیاری از قوانین و لوایح ضد کارگری جلوگیری کرد که شاخص‌ترین حمایت‌های او جلوگیری از اصلاح برخی لوایح ضدکارگری قانون کار، حمایت از قانون سخت وزیان آور، جلوگیری از افزایش سن بازنشستگی، کوچک کردن منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بوده است.

این فعال کارگری افزود: او سال‌ها رئیس فراکسیون کارگری بود و تمام تلاش خود را کرد تا با تشکیل دفاتر خانه کارگر در استان‌ها و شهرستان‌ها، وظایف خود را در قبال کارگران تکمیل کند. اساسا فعالیت‌های سراسری خانه کارگر در ارتباط با حمایت از کارگران توسعه یافت؛ چراکه کارگران در مسائل کلان اقتصادی کشور تاثیرگذار هستند و رکنی پیش برنده‌ی اقتصاد محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه آقای محجوب با علم به این موضوع بر روی بهبود شرایط کار کارگران متمرکز شد، گفت: آقای محجوب در پی ساختن زندگی انسانی‌تر برای کارگران هست. محجوب تنها چراغ روشن مجلس است که هم اکنون خاموش شده و کارگران باید بدانند که با حضور پررنگ خود در انتخابات آن را مجددا روشن کنند تا نورافشانی کند. تلاش‌های دبیرکل خانه کارگر برای اصلاح وضعیت کارگران در بند بند قوانین مرتبط با آن‌ها به چشم می‌خورد.

کریمی افزود: جای خالی محجوب بیش از هر زمان دیگری در مجلس به خوبی احساس می‌شود و حضو و عدم حضور کارگران در انتخابات میان دوره‌ای مجلس به قدری مهم است که نبود آن می‌تواند ضرر و زیان قابل توجهی به جامعه‌ی کارگری وارد کند.

وی درباره ضرورت حضور یک نماینده کارگری در خانه ملت توضیح داد: واقعیت این است که از همه اقشار جامعه در خانه ملت حضور دارند. حضور حداقل یک نماینده قدرتمند از جانب کارگران در مجلس ضرورت دارد. دوره‌های گدشته نمایندگان مجلس طرح و لوایح زیادی را در تضاد با منافع کارگران بیان کردند اما مخالفت آقای محجوب و همراهی چند نماینده با ایشان سبب شد تا آقایان به هدف خود دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز