خبرگزاری کار ایران

در استان سمنان اعلام شد؛

خبرهای جدید وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و متقاضیان استخدام

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۹۵۶

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان استان سمنان گفت: سازمان امور اداری و استخدامی دستوری در مورد افزایش فوق العاده ویژه معلمان صادر کرده است که به محض تصویب در شورای حقوق و دستمزد، این دستور اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: در خصوص نیروی انسانی نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی انسانی با کیفیت دست پیدا کنیم و دسترسی به معلمان با صلاحیت، از حقوق دانش آموزان است. 

وی که در جمع فرهنگیان استان سمنان به صورت حضوری و مجازی سخن می‌گفت، با بیان این که «داشتن امنیت شغلی» از مطالبات معلمان است و همواره نسبت به این موضوع، دغدغه‌مند بوده‌ایم و تعهدات قانونی خود در جذب معلمان را انجام داده ایم، گفت: یکصد هزار نفر طی سال‌های مختلف با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند و توقع استخدام دارند که درمیان آن‌ها افرادی با ۶۰سال سن یا افرادی که رشته تحصیلی آنان هیچ تناسبی با مأموریت آموزش و پرورش ندارد، نیز دیده دارد. 

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که در آزمون استخدامی تیرماه سال جاری، ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد، اظهار کرد: تلاش ما همواره ساماندهی نیروی انسانی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه تلاش خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون برای آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد. 

وی ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش باید به گونه‌ای شایسته به سامان برسد برای همین و در دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان، مصوبه‌ای را در شورای عالی فرهنگی تصویب کردیم تا استخدام معلمان از بین بهترین داوطلب‌ها احصا شده و شرط جذب نیز گذراندن دوره در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هرکسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود. 

رتبه‌بندی یکی از مطالبات فرهنگیان و از مولفه‌های سند تحول است

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه به تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، گفت: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگیان و از مولفه‌های سند تحول است. هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست. در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و فرصتی ایجاد می‌کند تا معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند. 

وی رأی مجلس نسبت به این موضوع را در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها توصیف کرد و افزود: اختصاص رتبه‌بندی افراد بر اساس احراز صلاحیت‌ها است و در صدد هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان سایر دستگاه‌ها برخوردار شوند و تلاش می‌کنیم قبل از پایان کار دولت این طرح اجرایی شود. 

کاهش فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان و افزایش فوق العاده ویژه از دیگر موضوعاتی بود که حاجی میرزایی به آن اشاره کرد و اظهار کرد: سازمان امور اداری و استخدامی دستوری صادر کرده که به محض تصویب، اجرا خواهد شد. 

پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش ۷ نفر از فرهنگیان استان سمنان به نمایندگی از مربیان پرورشی، مربیان پیش دبستانی و آموزگاران دوره‌های ابتدایی، دبیران و هنرآموزان و مدیران دوره‌های ابتدایی و متوسطه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز