خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح شرکت واحد درباره اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل/ درصورت تایید مشاور، افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد هم اجرایی می‌کنیم/اضافه کاری اجباری نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۵۳۷

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به قرارداد با یک تیم مشاور بمنظور بررسی طرح طبقه بندی مشاغل گفت: هر زمانی که نظر مشاور آماده شود، در خصوص اجرای چارت و افزایش احتمالی حقوق اقدام می‌کنیم.

«محمود ترفع» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به تجمع روز گذشته جمعی از پرسنل شرکت واحد در مقابل شورای شهر و درخواست آن‌ها برای اجرای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل گفت: تجمع در مقابل شورای شهر با حضور حدود ۱۰ نفر از شوراهای اسلامی کار شرکت واحد برگزار شد و درخواست بازنگری طرح را داشتند.

او ادامه داد: بازنگری طبقه‌بندی مشاغل آخرین بار در سال ۸۴ در شرکت واحد اجرا شده و توقع دوستان این بوده که با گذشت چندین سال از تاریخ آن بازنگری مجددا اجرا شود.

قرارداد ۶ ماهه به منظور بررسی طرح طبقه بندی مشاغل پرسنل شرکت واحد

ترفع با اشاره به محتوای طرح طبقه بندی مشاغل اضافه کرد: ماهیت طرح در این است که با ورود و پیشرفت تکنولوژی‌ ممکن است برخی مشاغل جدید ایجاد شود و برخی از مشاغل حذف شوند. به همین دلیل هر چند سال یکبار به ویژه در دستگاه هایی مانند شرکت واحد اتوبوسرانی که قشر کارگری بزرگی را در خود دارد،‌ بهتر است این بازنگری انجام شود اما الزام قانونی پشت آن وجود ندارد که حتما انجام شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اقدام شرکت واحد در زمینه اجرای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل گفت: با توجه به اینکه برخی از مشاغل تغییر ماهیتی دادند، خودمان این کار را انجام دادیم و نیازی به برگزاری این تجمع نبود. در اسفند ماه ۹۹، قراردادی را با مشاور منعقد و با اجرای طرح طبقه‌بندی که کارگران حدود ۱۰ سال به دنبال آن بودند موافقت کردم و نظر مساعد هیات مدیره را نیز گرفتم.

او با اشاره به اینکه در تاریخ ۱۷/۱۲/۹۹ قرارداد بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل امضا شده است، توضیح داد: فراخوانی زدیم و پیمانکار را انتخاب کردیم که کار خود را نیز شروع کرده است. مدت این قرارداد ۶ ماه است و تاکنون نیمی از قرارداد گذشته و مشاور باید خروجی را تحویل دهد و بر اساس آن چارت را اصلاح و مشاغل جدید را اضافه و مشاغلی که کاربردی ندارد را حذف کنیم.

ترفع افزود: در کنار این ممکن است مشاور در بررسی های خود بگوید دستمزد شغلی باید ارتقا پیدا کند و یا در مواردی نیاز به تغییر رقم مزدی ندارد و اینها به پیشنهاد مشاور بستگی دارد اما هر زمانی که نظر مشاور آماده شود درخصوص اجرای چارت و اجرای افزایش احتمالی حقوق اقدام می کنیم.

درصورت تایید مشاور، افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد را هم اجرا می‌کنیم

او درباره ۲۰ درصد علی الحسابی که در تجمع روز گذشته اعلام شد، که براساس مصوبه شورا باید اجرا شود نیز گفت: مساله‌ای که مطرح شده اصلا مصوبه شورا را ندارد. جلسه‌ای با کمیسیون عمران داشتیم که در آن صورت جلسه شد هرچند که برای ما اهمیت دارد، اما مصوبه شورا نیست. در کمیسیون عمران و حمل و نقل مطرح و برای ما نیز ارسال شد. درخواست پرسنل اضافه شدن ۲۰ درصد بود، اما باید مبنای قانونی داشته باشد.

ترفع اضافه کرد: مبنای قانونی‌اش این است که کار پیمانکار تمام شود و دستمزدهای کارگری ما را با مشاغل و دستمزد مبنایی که وزارت کار اعلام کرده، بسنجد و حتی اگر بیش از ۲۰ درصد نیز برمبنای نظر مشاور افزایش حقوق پیشنهاد شود، آن را اعمال خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در واکنش به اینکه در این تجمع درباره ۴ درصد بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور نیز صحبت شد، در حالی که در گذشته اعلام شده بود این ۴ درصد برای ۸۰۰ بازنشسته شرکت واحد پرداخت شد، گفت: یکی از برگ‌های زرین ما این بود که در اسفندماه سال گذشته بیش از ۸۰۰ نفر بازنشسته شدند و برای همه آن‌ها ۴ درصد بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت شده است. از طرفی پرسنل ما زمانی که استخدام می‌شوند در ماه اول حقوق علی الحساب دریافت می‌کنند و لذا یک ماه بعد از بازنشستگی نیز از شرکت واحد حقوق می‌گیرند. بازنشسته‌های اسفند، فروردین ماه نیز از شرکت واحد حقوق دریافت کرده‌اند و حق بیمه ۴ درصد سخت و زیان آور آن‌ها نیز در اسفندماه واریز شده است.

او ادامه داد: وقتی این ۴ درصد با تامین اجتماعی تسویه شود، پرداخت حقوق دیگر با تامین اجتماعی است و در این دو ماه که تامین اجتماعی فرصت داشته، امیدواریم حقوق آن‌ها را برقرار کرده باشد.

اضافه کاری اجباری نداریم

ترفع در واکنش به اینکه تجمع کنندگان اعلام کردند به دلیل بازنشستگی بیش از حد نیروها مجبور به انجام اضافه کاری اجباری هستند، گفت: چطور می‌شود یک نفر را به اجبار در محل کار نگه داشت؟ برای پرسنل ۶۰ ساعت بهره‌وری حضور درنظر گرفته‌ایم و یک کارگر شرکت واحد ۶۰ ساعت اضافه کار تحت عنوان بهره‌وری حضور دارد و به ازای ساعت کار اضافه‌ای که حضور دارند نیز مبلغ اضافه پرداخت می‌شود، اما در برخی از خطوط ممکن است به علت کاهش راننده در پی بازنشستگی، نیاز داشته باشیم که راننده‌ها ساعت بیشتری کار کنند، اما هیچ اجباری نیست.

او ادامه داد: هر راننده‌ای که فکر می‌کند، او را مجبور کرده‌اند به من مراجعه کند. گفتیم اگر کسی متقاضی اضافه کار بیشتر باشد، می‌تواند حضور بیشتری داشته باشد و هیچ اجباری در کار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز