خبرگزاری کار ایران

شروع به کار کارگران شهرداری کوت عبدالله/ بازداشتی‌ها امروز یا فردا آزاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۳۲۹

کارگران شهرداری کوت عبدالله از آغاز به کار خود بعد از بیش از یک هفته اعتراض صنفی خبر می‌دهند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله در تماس با خبرنگار ایلنا، از شروع به کار خود بعد از بیش از یک هفته اعتراض صنفی خبر می‌دهند.

از قرار شب گذشته (هجدهم خرداد)، جلسه‌ای میان نمایندگان کارگران و مقامات شهرداری برگزار شد. در آن جلسه کارگران قبول کردند به سر کار بازگردند و از سوی دیگر، قرار شد چند کارگر بازداشتی همین امروز یا فردا آزاد شوند.

از قرار، هنوز معوقات مزدی این کارگران پرداخت نشده؛ عیدی و سنوات سال قبل، برعهده‌ی پیمانکار قبلی است که قرار شده از طریق شکایت به اداره کار پیگیری شود؛ تسویه حساب چند ماه که کارگران علی‌الحساب گرفته‌اند به دهم برج چهار موکول شده است؛ در واقع قرار شده دهم تیرماه حساب و کتاب انجام شده و مابه‌التفاوت دستمزدها به حساب کارگران واریز شود.

این کارگران علاوه بر عیدی و سنوات، چندین ماه را به صورت علی‌الحساب دستمزد گرفته‌اند و هفته‌ی گذشته در اعتراض به نامعلوم بودن زمان پرداخت دست از کار کشیدند.

حالا کارگران ابراز امیدواری می‌کنند همکاران بازداشتی آن‌ها امروز یا فردا آزاد شده و به سر کار بازگردند؛ کارگران شب‌کار این مجموعه از شب گذشته کار را آغاز کرده‌اند و روزکارها نیز امروز سر کار هستند.

انتظار کارگران این است که لااقل در تیرماه همه‌ی معوقات مزدی خود را دریافت کنند و دوباره کار پرداخت را به تعویق نیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز