خبرگزاری کار ایران

حمایت جهانی از کارگران معترض میانماری/ پاسخ خشونت‌آمیز به معترضان تبعات سختی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۲۳۰

سخنگوی سازمان ملل متحد به ارتش میانمار درباره رفتار خشونت آمیز با کارگران معترض هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، نخستین روز فوریه سال ۲۰۲۱، ارتش میامنار «آنگ سان سو چی» رهبر این کشور را دستگیر و او متهم به دستکاری در نتایج انتخابات کرد. این اقدام ارتش به معنای آغاز کودتا در میانمار بود. 

کارگران در اعتراض به عملکرد ارتش و نادیده گرفتن نتایج دموکراسی بارها به خیابان آمده‌اند و در اعتراضات سراسری حضور داشته‌اند. دفتر کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری در این کشور، از اعتصابات و اعتراضات کارگری حمایت کرده است. آن‌ها خواهان تحریم‌های همه‌جانبه علیه کشور خود هستند تا روند موفقیت‌های ارتش میانمار کاهش یابد. 

به گفته «کریستین شارنر بورگنر» سخنگوی سازمان ملل متحد، نماینده ویژه این نهاد به ارتش میانمار درباره «تبعات سخت» سرکوب معترضانی که در واکنش به کودتای نظامی علیه دولت در این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند، هشدار داده است. او به وسیله راه‌های معدود ارتباطی که ارتش میانمار را به جهان خارج وصل می‌کند با معاون دولت نظامی میانمار گفتگو کند. 

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل، با اشاره به این تماس اظهار داشت: شارنر بورگنر تاکید داشته است که حق تجمع صلح‌آمیز باید به رسمیت شناخته شود و اعتراضات کارگران و مردم با زور پاسخ داده نشود. 

به گفته وی، نماینده ویژه سازملل به ارتش میانمار هشدار داده که جهان به دقت نظاره‌گر تحولات در این کشور است و هر گونه پاسخ خشونت‌آمیزی به معترضان تبعات سختی خواهد داشت. 

از آغاز کودتای نظامی در میانمار علیه آنگ سان سوچی (رهبر این کشور) و سرنگونی دولت؛ تاکنون بیش از چهارصد نفر در این کشور بازداشت شده‌اند که حدود نیمی از آن را کارگران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز