خبرگزاری کار ایران

پاسخ کارگران شهرداری کوت عبدالله به شهردار/ شما حقوق‌ها را به موقع بپردازید اگر کارگران اعتراض کردند بگویید دنبال داستان هستند!

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۸۷۹

کارگران شهرداری کوت عبدالله به ادعاهای شهردار پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از چند روز اعتراض صنفی کارگران شهرداری کوت عبدالله و انتقاد به عدم پرداخت به موقع مطالبات مزدی، خبر آمد که تعدادی از این کارگران بازداشت شده‌اند. آرش دُر (شهردار کوت عبدالله) در این رابطه به ایلنا گفت: مساله درگیری شخصی بوده؛ کارگران می‌خواهند کار کنند اما عده‌ای از لیدرها که دنبال داستان و ماجرا هستند، مانع شده و با کارگران درگیر شده‌اند و بنابراین مقام قضایی ورود کرده است.

کارگران شهرداری کوت عبدالله در پاسخ به ادعاهای شهردار، مواردی را به صورت لیست‌وار مطرح کرده‌اند:

۱- اگر برای کارگران مشکل ایجاد شده این مشکل از ندادن حقوق و مزایا است نه چیزی دیگر!

۲- حقوق‌های سال ۹۹ برج ۹ و۱۰ پرداخت نشده و برج ۱۱ و ۱۲ و عیدی و سنوات نیز کامل پرداخت نشده و در سال جدید هم برج ۱ و۲ به صورت علی‌الحساب پرداخت کردند که اصلاً کافی نیست.

۳- وقتی اداره کار حقوق سال ۱۴۰۰ را اعلام کردند چطور یک شهردار یا پیمانکار نمی‌داند چقدر است؛ خود کارگران لیست حقوق جدید را از اداره کار گرفتند و به پیمانکار تحویل دادند؛ چطور شهردار اعلام می‌کند «اشل حقوقی جدید اعلام نشده»! مگر ما تحت پوشش قانون کار نیستیم؟ حقوق و مزایای مزدی ما را ادارات کار مشخص کرده‌اند.

۴- آقای شهردار اگر می‌گوئید نیروی مازاد هست، چرا در دوره شما بازهم استخدام جدید داشته‌ایم؟!

۵- کارگران بلاتکلیف که می‌گوئید چندین سال هست که سابقه دارند و حداقل حقوق را هم دریافت می‌کنند و دارای پست کاری و سمت هستند.

۶- آقای شهردار محترم اعتراض ماه قبل ما فقط ۴ روز بوده آنهم به دلیل نداشتن پول برای تامین مخارج ماه مبارک رمضان؛ چطور ادعا می‌کنید کارگران پانزده روز سر کار نبوده‌اند؟!

۷- شما ادعا کرده‌اید پرداخت عیدی و سنوات برعهده پیمانکار قبلی است؛ چرا پیمانکار را معرفی نمی‌کنید؛ چرا به عنوان کارفرمای مادر، مسئولیتی بر گردن نمی‌گیرید؟! حقوق‌ها را به موقع بپردازید، بیمه‌ها را به موقع رد کنید، آن وقت اگر کارگران معترض شدند، بگویید مشکل‌دارند و دنبال داستان‌اند!

۹-  یک سوال در ذهن ما کارگران بی‌پاسخ مانده است: آیا وقتی که پیمانکار کارش تمام شد، نباید با کارگران تسویه حساب کند؛ کجا و کدام قانون گفته پیمانکار ترک کار کند و کارگران دو ماه کامل حقوق طلب داشته باشند همراه با عیدی و سنوات کامل؟! مگر شهردار از پیمانکار وثیقه نگرفته؛ مگر مسئولیت تضامنی در کار نیست؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز