خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران آبفای اهواز در دریافت مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۳۱۸

تعدادی از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب اهواز که زیر نظر پیمانکاران مختلف به عنوان تلمبه‌چی آب، اپراتورهای سبتیک و انشعابات در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند، از اسفند ماه ۹۹ حقوق دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران آبفای اهواز به خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۳۰۰ کارگر شاغل در شرکت آب و فاضلاب اهواز هستیم که به عنوان تلمبه‌چی (اپراتور ایستگاهای آب و فاضلاب)، اپراتورسبتیک (واحد پیش تصویه) و کارگر انشعابات تحت نظارت پیمانکاران مختلف در مناطق مختلف شهر اهواز مشغول به کار هستیم.

او با بیان اینکه از اسفند ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم و در عین حال مطالباتی به عنوان مابه‌التفاوت حقوق ۵ ماهه نخست سال گذشته از کارفرما طلبکاریم، افزود: بی‌توجهی به مطالباتمان باعث شده هر چند روز یکبار گروهی از کارگران در واحدهای مختلف مقابل ساختمان نهادهای مختلف دولتی دست به اعتراض صنفی بزنند.

این کارگر با اشاره به میانگین ۱۵ تا ۱۹ سال سابقه کاری خود همکارانش در آبفای اهواز گفت: تجربه سال‌ها حضور پیمانکاران در این شرکت نشان داده است مدیران پیمانکاری نه تنها تاثیری بر فرآیند کار این شرکت ندارند بلکه در عمل می‌توانند به عاملی برای تهدید امنیت شغلی کارگران تبدیل شوند.

وی افزود: ما کارگران با روزی ۱۲ ساعت کار مداوم و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان اداره آب و فاضلاب اهواز به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف برایمان ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند.

این کارگر آبفای اهواز، در ادامه یادآور شد: امروز ۱۷ خرداد ماه شماری از همکارانمان در واحد «شبکه آبرسانی» در اعتراض به بی‌اعتنایی پیمانکار به پرداخت مطالباتمان مقابل دفتر ساختمان اداره کل آبفای خوزستان دست به تجمع زدند.

وی افزود: سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌مان از مسئولان آبفای اهواز هستیم اما تاکنون آن‌ها تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی ما را بیشتر می‌کند چراکه جدا از مشکل ناکافی بودن مزد، در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار، در مقاطعی حق بیمه ما بطور کامل پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز