خبرگزاری کار ایران

بخشی از معوقات مزدی کارگران رنگین نخ پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۹۳۹

منابع کارگری در کارخانه رنگین نخ سمنان از پرداخت بخشی از معوقات مزدی خود در سال جاری و گذشته خبر دادند.

شماری از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به دنبال اعتراضات چندین‌ ساله کارگران کارخانه بیکار شده رنگین نخ سمنان مقابل ساختمان نهادهای مختلف اداری، سرانجام ۶۰۰ میلیون تومان از مجموع یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معوقات مزدی این کارگران پرداخت شد.

یکی از کارگران کارخانه رنگین نخ گفت: نزدیک به۵۰ کارگر رسمی شرکت رنگین نخ هستیم که از ماه‌های اولیه سال ۹۴همزمان با تعطیلی کارخانه برای دریافت معوقات مزدی دوران اشتغال و نیز سنوات پایان خدمت معطل مانده‌ بودیم.

او با بیان اینکه حدود ۶سال است فعالیت تولیدی کارخانه متوقف شده و ما علارغم شکایت به نهاد قضایی استان امکان دریافت مطالبات خود را نداشتیم، درباره وضعیت مطالبات خود و همکارانش گفت: میانگین طلب هر یک از کارگران بیکار شده که هم اکنون بازنشسته شده‌اند حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ میلیون تومان بوده است که کارفرما حدود نیمی از این طلب کارگران را در سه مرحله در سال گذشته و جاری به حساب کارگران واریز کرده و فقط مطالبات ۷ تا ۸ کارگر باقی مانده است.

یکی دیگر از کارگران رنگین نخ سمنان نیز در خصوص وضعیت بازنشستگی خود و همکارانش گفت: جدا از مطالبات مزدی، سالهاست همه کارگران این کارخانه مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور قرار داشتند اما به دلیل آنکه کارفرما هزینه بازنشستگی آن‌ها را پرداخت نمی کرد مستمری که بعد از بازنشستگی دریافت می‌کنند بصورت حداقلی است و معیشت زندگیشان را فراهم نمی‌کند.

این کارگر با بیان اینکه مکررا برای رسیدگی به وضعیت مطالبات خود در مقابل یکی از نهادهای دولتی جمع می‌شدیم و هنوز هم پیگیر مطالبات خود از مسئولان استانی هستیم، در ادامه گفت: در آخرین تجمعی (۲بهمن ماه) که همزمان با سفر رئیس دستگاه قضا در مقابل ساختمان دادگستری سمنان انجام دادیم کارگران به صورت مستقیم با معاون اول قوه قضائیه به صورت مستقیم صحبت کردند و ایشان را در جریان مشکلات خود و کارخانه رنگین نخ قرار دادند.

او درباره وضعیت کارخانه و تغییر مالکیت آن افزود: علارغم اطلاع مسئولان هنوز هیچ تصمیمی درباره فعالیت تولیدی این کارخانه که از سال‌ها پیش متوقف شده و بدهی‌های زیادی به بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله کارگران دارد، گرفته نشده است.

به گفته وی؛ کارگران این کارخانه امیدوارند با دخالت مسئولان نهاد قضایی ، همه مطالبات کارگران پرداخت و این واحد تولیدی به فعالیت تولید خود بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز