خبرگزاری کار ایران

مهلت ۲۰ روزه برای تعیین تکلیف بیمه تاکسیرانان/«سازمان تامین اجتماعی» خواهان دریافت لیست رانندگان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۴۷۷

به دنبال تجمع هفته گذشته رانندگان تاکسی شهر تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد که در یک مهلت ۲۰ روزه به مشکلاتِ رانندگانی که حق بیمه‌های خود را به صورت آزاد پرداخت می‌کنند، رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز چهارشنبه‌ی هفته گذشته، رانندگان تاکسی شهر تهران در اعتراض به نامشخص بودن تکلیف بیمه‌های خود مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند. 

گروهی از رانندگان تاکسی که از سال ۹۳ به بعد خواهان بهره‌مندی از بیمه شده‌اند، قادر به استفاده از یارانه‌ی سهم دولت نیستند و حق بیمه‌های خود را به صورت آزاد محاسبه می‌کنند که مبلغ آن در سال جدید چیزی در حدود ماهانه ۹۰۰ هزار تومان است.

از آنجا که درآمدهای رانندگان در دوران کرونا کاهش یافته است؛ آن‌ها قادر به پرداخت تمام حق بیمه خود نیستند. در نتیجه گروهی از رانندگان که اعضای خانواده‌های خود را تحت پوشش برده بودند، از پوشش بیمه خارج شده‌اند.

در روز تجمع تعدادی از نمایندگان معترضان با مدیران سازمان دیدار کردند و به طرح مشکل خود پرداختند. اینگونه که رانندگان تاکسی شهر تهران می‌گویند، مدیران حاضر در این جلسه با محمد روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تماس گرفتند و از وی خواستند لیست رانندگان را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کند.

بر این اساس مهلتی ۲۰ روزه تعیین شد تا سازمان تاکسیرانی پاسخ سازمان تامین اجتماعی را اجابت کند. ۳۱ شهریور ماه سال گذشته مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از بروزرسانی لیست بیمه رانندگان تاکسی در «آینده نزدیک» خبر داده بود. 

به گفته‌ی وی؛ با اجرای «فرآیند حذف و اضافه» در لیست بیمه رانندگان تاکسی، مشکل چندساله آن‌ها حل و فصل خواهد شد. ضامنی پیشتر هم به ایلنا گفته بود که مشخصات حدود ۵۰ درصد از افرادی که در حال حاضر بیمه هستند و اطلاعات آن‌ها در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی وجود نداشت، به همراه پیشنهاد حذف و اضافه را از سوی وزارت کشور به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده شده است. 

بر این اساس مقرر شد که برای پایلوت، ۷هزار نفر از افرادی که راننده نیستند حذف و ۷ هزارنفر که پروانه فعالیت دارند به مجموعه بیمه شدگان اضافه شود. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور فروردین ماه سال گذشته گفته بود که حدود ۳ ماه است که این لیست به سازمات تامین اجتماعی تحویل داده شده بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز