خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران از دولت آینده؛

دولت به وضعیت معیشت و رفاه اجتماعی توجه کند/ حقایق را از مردم پنهان نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۸۲۵

نائب رئیس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور توضیح داد: دولت‌ها نباید حقایق از مردم پنهان کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالبات کارگران سال‌هاست که در گیرودار سیاست‌های یک بام و دوهوای دولت‌هاست؛ حالا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری فعالان کارگری سعی دارند تا توجه رئیس‌جمهوری آینده را به مطالبات کارگران که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، جلب کنند تا بلکه در چهار سال آینده وضعیت برای کارگران بهتر شود. 

هادی ساداتی درباره ویژگی‌های دولت بعدی گفت: دولت آینده باید به وضعیت معیشت و رفاه اجتماعی مردم توجه کند. به طور قطع، بسیاری از مردم جامعه خواهان بهبود وضعیت معیشتی و افزایش رفاه اجتماعی خود هستند.

این فعال کارگری ادامه داد: در ساده‌ترین شکل ممکن می‌توان گفت، زندگی ساده و روان بدون چالش‌های معیشتی، خواسته قاطبه مردم است تا بتوانند زندگی خود را به جلو پیش ببرند. واضح و روشن است، فقر و فلاکت بیداد می‌کند و گریبان بسیاری در دست گرفته است. حدود ۹۰ از کارگران زیر خط فقر قرار دارند،۱۰ درصد باقیمانده نیز زندگی درحال گذاری دارند اما شرایط آنها آبرومندانه نیست.

وی تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها وضعیت نابسامانی دارند که این شرایط ناشی از مسائل اقتصادی و مالی است. دولت آینده باید به این دست از معضلات و مشکلات توجه کند و در جهت مرتفع ساختن آنها، گام بردارد.

نائب رئیس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور بیان داشت: متاسفانه دولت‌های قبلی تنها با شعار دادن سعی در حل مشکلات کارگران داشتند. امیدوار هستیم این بار وعده‌ها عملی شوند و به عرصه ظهور برسند. دولت‌ها باید واقعیت‌ها را لمس کنند و حقایق را از مردم پنهان نکنند. اگر نامزدهای ریاست‌جمهوری توانایی حل مشکلات و معضلات مردم را ندارند، نباید به عرصه انتخابات وارد شوند.

این فعال کارگری تصریح کرد: وضعیت تامین اجتماعی در کشور مناسب نیست و نمی‌توان آینده‌ای برای آن تصور کرد. همچنین باید گفت، آینده‌ وضعیت معیشتی و درمان نیز مشخص نیست؛ معیشت و درمان با یکدیگر مرتبط هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز