خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بیمارستان میلاد:

بیماران فاقد بیمه تامین اجتماعی از تعرفه‌های دولتی بیمارستان میلاد استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۶۸۳

مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: در حال حاضر که موج چهارم کرونا فروکش کرده است ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند؛ به جرات می‌گوییم که هیچ بیمارستانی این تعداد بستری این بیماران را دارا نیست.

به گزارش ایلنا، فرهاد حمزه زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: ۶ دهم درصد از مجموع ۱۴۱ هزار تخت فعال در کشور متعلق به بیمارستان میلاد است این در حالی است که ما ۱.۲ درصد از خدمات بستری بیماران مبتلا به کرونا را ارائه کرده‌ایم به عبارت بهتر ما بیش از ۲ برابر ظرفیت قابل تخصیص خود خدمات داده‌ایم.

حمزه زاده تصریح کرد: تاکنون بیمارستان میلاد ۳۳ هزار و ۳۴۴ بیمار پذیرش شده کرونایی و ۱۳۲۴۹ بیمار بستری داشته‌ایم که ۲۰۴۰ نفر در بخش ویژه بستری شده و ۱۲ هزار و ۲۰۹ نفر از بیماران پذیرش شده کرونایی بهبود یافتند.

وی افزود: به عبارتی ۱۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا که به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند متعلق به بیمارستان میلاد هستند این در حالی است که این بیمارستان فقط ۷ درصد کل تخت‌های بیمارستانی تأمین اجتماعی را داراست.

حمزه زاده گفت: بیمارستان میلاد یکی از بیمارستان‌های مطرح سازمان تامین اجتماعی و به عبارتی ویترین درمان این سازمان است و حتی در سطح ملی و منطقه‌ای نیز شناخته شده و برند است و تمامی پزشکان، پرستاران و کارکنان آن صادقانه به بیماران خدمت می‌کنند.

او وزارت بهداشت را متولی سلامت کشور دانست و گفت: ما در بیمارستان میلاد بالاترین استاندارد‌های مربوطه را داریم از جمله خط ۵۵۰ بیماران کرونایی، تریاژ دو لایه، متخصص عفونی مقیم در اورژانس، پرزشکان فوق تخصص در تخت‌های ویژه و یک دستگاه سی تی اسکن که فقط مختص بیماران کرونایی است.

مدیر عامل بیمارستان میلاد تصریح کرد: تعداد تخت‌های بستری در نظر گرفته شده بیمارستان میلاد از سوی مراجع وزارت بهداشت برای بیماران مبتلا به کرونا ۳۰۰ تخت بود که در برخی ایام ما حدود ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان داشتیم که این امر نشان می‌دهد در دوران طغیان امواج چهارگانه کرونا محدودیت و سقفی در پذیرش بیماران کرونایی نداشته‌ایم.

وی درمان بیماران دارای بیمه تامین اجتماعی را در بیمارستان میلاد رایگان اعلام کرد و گفت: برای بیمارانی که فاقد این بیمه هستند تعرفه دولتی در نظر گرفتیم هر چند که بیش از ۵۰ درصد این افراد به دلیل‌عدم تمکن مالی رایگان درمان شدند.

مزه زاده در پاسخ به خبرنگاری درباره این که آیا مبلغی از منابع تخصیص داده شده به ستاد ملی کرونا به بیمارستان میلاد اختصاص پیدا کرده است یا خیر؟ گفت: تا کنون ریالی از هیچ جایی دریافت نکرده‌ایم این در حالی است که بیمارستان میلاد به صورت شرکتی اداره می‌شود و کرونا باعث کاهش عمل‌های جراحی و به تبع آن کاهش درآمد‌های بیمارستان شده است.

همچنین حمیدرضا صفی خانی، قائم مقام مدیرعامل بیمارستان میلاد خاطرنشان کرد: در همه گیری کرونا، میلاد ظرفیت فوق تخصصی خود را به خدمت رسانی به بیماران کوید تبدیل کرد و درحقیقت به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمود.

وی توجه به کمیت وکیفیت خدمات بیمارستان میلاد در خدمات را از اولویت‌های توجه مدیریت ارشد بیمارستان دانست وگفت: شاخص‌های کیفی مراقبت و درمان بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان قابل افتخار است.

وی با اشاره به شاخص CFR (مرگ و میر قطعی ناشی از عفونت کووید) گفت: این شاخص در امریکا ۳.۸، در انگلیس ۱۵ و میانگین جهانی ۴.۳ است اما در بیمارستان میلاد حدود ۲ است که این عدد بیانگر این است که از میانگین جهانی کمتر می‌باشد که این امر یعنی مراقبت‌های درمانی در بیمارستان میلاد مبتنی بر دانش است.

او میزان مرگ و میر مادران پر خطر را یکی از مهمترین شاخص‌های بیمارستانی ذکر کرد و گفت: روزانه بیش از ۱۲ مادر پر خطر درگیر کرونا موردمراقبت ویژه درمانی قرار می‌گیرند که در ۱۷ ماه گذشته که کشور درگیر کروناست مرگ و میر مادران پر خطر کمتر از میانگین شاخص‌های بین الملی است.

مهدی ناقوسی، معاون درمان بیمارستان میلاد نیز گفت: در برخی روزها ۱۰۰ عمل جراحی اورژانس انجام می‌دهیم و در عین حال بیماران مبتلا به کرونا را نیز پذیرش می‌کنیم.

وی در خصوص مادران پر خطر گفت: بیش از ۴۰۰ مادر باردار کوویدی در بیمارستان میلاد بستری و پس از بهبود ترخیص شده اند.

او خاطر نشان کرد: ۹۱۱ نفر از همکاران ما در بیمارستان میلاد به کرونا مبتلا شدند و یک شهید سلامت هم داشته‌ایم که این موضوع بیانگر این است که در خدمت به بیماران با تمام توان هستیم.

منبع مهر
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز