خبرگزاری کار ایران

شوکت خبر داد؛

احیای حقوق بیمه‌ای کارگران ساختمانی به جریان افتاد/ دریافت پول بیشتر از کارفرمایان متمول برای تامین منابع «قانون بیمه کارگران ساختمانی»

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۷۵۵

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به طرح درخواست بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، توسط نماینده صومعه‌سرا، گفت: «خوشحالیم که در این شرایط بد اقتصادی که کرونا آسیب‌های گسترده‌ای را به کارگران ساختمانی وارد کرده طرحی به منظور احیای حقوق آنها در دست بررسی است.»

اکبر شوکت به خبرنگار ایلنا گفت: «در طول ۴ سال گذشته، بیمه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر قطع شده و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کارگر هم پالایش شده در نوبت هستند. این وضعیت باید کنار زده شود تا کارگران محروم از بیمه، از این حق بهره‌مند شوند؛ البته در گذشته این سرگردانی را شاهد نبودیم.» 

وی افزود: «تا سال ۸۶ منابع بیمه کارگران ساختمانی به اعتبار مجوزهایی که برای ساخت و ساز صادر می‌شد از محل متر مربع قیمت محل ساخت و ساز تامین می‌شد. امروز در اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی به وضعیت گذشته برمی‌گردیم. بر این اساس فردی که مجوز گرفته و مثلا در ۳۰۰ متر مربع در بالا یا پایین شهر تهران ساختمان می‌سازد باید منابع بیمه را تامین کند؛ یعنی کسی که در پایین شهر این ۳۰۰ متر را می‌سازد یک مبلغ و کسی که در بالای شهر می‌سازد یک مبلغ دیگر را پرداخت می‌کند.» 

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه خانه‌های بالای شهر و در کل مناطق برخوردار شهری با استانداردهای بیشتری ساخته می‌شوند و کارفرمایان آن‌ها بیشترین هزینه را برای تزیینات آن می‌کنند، گفت: «در نتیجه پرداخت منابع بیشتر از سمت این گروه از کارفرمایان عادلانه‌تر است. همانطور که گفتم در گذشته این چنین رفتار می‌شد اما با حمایت نمایندگان مجلس از بساز و بفروش‌ها اجرای آن از سال ۹۳ متوقف شد. خوشبختانه با بررسی اولویت دار طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی می‌توانیم به آن شرایط بازگردیم.» 

شوکت افزود: «تصمیمی که در آن زمان گرفته شد، موجب ایجاد کسری حدود ۹ هزار میلیارد تومانی در منابع بیمه کارگران ساختمانی شد؛ امری که موجب ایجاد سهمیه‌بندی برای بیمه کارگران ساختمانی شد. در کل با توجه به اینکه کارفرمایان کارگران ساختمانی جزو متمول‌ترین افراد جامعه هستند، باید سهم خود از بیمه کارگران ساختمانی را ادا کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز