خبرگزاری کار ایران

دستمزد کارگران خباز مریوان افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۱۲

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مریوان از افزایش دستمزد کارگران خباز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اصلان پیرفلاح درباره افزایش دستمزد کارگران شاغل در نانوایی‌ها توضیح داد: مریوان، اولین شهر از استان کردستان است که دستمزد کارگران خباز را افزایش داده است، شهرهای دیگر استان اقدامی برای افزایش مزد این گروه شغلی انجام نداده‌اند. 

او ادامه داد: معمولا اداره کار به موضوع دستمزد کارگران خباز ورود نمی‌کند زیرا دریافتی آن‌ها به صورت توافقی میان نمایندگان کارگری و کارفرما تعیین می‌شود. پس از برگزاری شش جلسه، جلسه نهایی دستمزد کارگران با حضور نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری برگزار شد. رئیس انجمن صنفی کارگران خباز و کارفرمایان نیز در این جلسه حضور داشتند. 

وی تصریح کرد: قیمت نان لواش ۵۰ تومان گران شد و به مرز ۳۰۰ تومان رسید که این افزایش قیمت میان کارفرمایان و کارگران تقسیم شد. نانوایی‌های مریوان به کارگاه‌های ۲ یا ۴ نفره تقسیم می‌شوند که دستمزد تعیین شده برای هرکدام متفاوت است. شاطر و چانه‌گیر بابت پخت هر قرص نان در کارگاه‌های ۲ نفره به ترتیب مبلغ ۴۳ و ۴۱ تومان دریافت می‌کنند. 

پیرفلاح درباره نانوایی‌های ۴ نفره نیز توضیح داد: دستمزد شاطر و چانه‌گیر برای پخت هر نان به ترتیب ۳۷ و ۳۵ تومان است. نان‌درآور ۳۴ و واور ۳۵ تومان دریافت خواهند کرد. کارگرانی که در نانوایی برری اشتغال دارند، دستمزد خود را در مذاکره با کارفرما مشخص کرده‌اند، مشکل عمده برای شاغلان نان لواش بود که مرتفع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز