خبرگزاری کار ایران

پرداخت بخشی از مطالبات کارگران روزمزد پتروشیمی چوار ایلام/ هنوز دو ماه دستمزد معوق است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۱۶۶

کارگران روزمزد پتروشیمی چوار ایلام می‌گویند: هنوز حقوق فروردین و اردیبهشت پرداخت نشده است.

کارگران روزمزد پتروشیمی چوار ایلام در تماس با خبرنگار ایلنا، از پرداخت بخشی از مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران می‌گویند: در روزهای گذشته، حقوق برج دوزاده سال قبل واریز شده است؛ در حال حاضر، حقوق فروردین و اردیبهشت سال جاری را طلبکاریم و امیدواریم هرچه زودتر مطالبات مزدی ما پرداخت شود.

این کارگران که در هر ماه، پانزده روز کار می‌کنند، می‌گویند: حقوق ما نصف حقوق کارگران تمام وقت است و بنابراین نباید برای دریافت این حقوق ناچیز، ماه‌ها در انتظار بمانیم.

این کارگران با بیان اینکه با دستمزد دریافتی حتی نیمی از هزینه‌های زندگی قابل تامین نیست؛ یک درخواست اساسی دارند: حقوق کارگران روزمزد بعد از پایان کار پرداخت شود؛ ما توقع داریم بلافاصله بعد از اینکه پانزده روز کارمان تمام شد، دستمزدمان را دریافت کنیم و چند ماه برای دریافت حقوق روزمزدی خود منتظر و معطل نمانیم.

دیوانی (مسئول امور اداری پتروشیمی ایلام) پیش از این به ایلنا گفت: پیمانکاران اصلی مجموعه تحت نظارت هستند و حقوق‌ها را به موقع می‌پردازند؛ ممکن است برخی پیمانکاران متفرقه در پرداخت تا اندازه‌ای تاخیر داشته باشند که مساله به خود پیمانکاران مربوط می‌شود و ما پیگیری می‌کنیم. 

از قرار معلوم، این کارگران روزمزد که در بخش تعمیرات پتروشیمی ایلام مشغول به کار هستند؛ طرف قرارداد یک شرکت پیمانکاری بوده و با خود پتروشیمی قرارداد ندارند؛ با این حال، این کارگران توقع دارند بر عملکرد پیمانکاران نظارت بیشتری اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز