خبرگزاری کار ایران

در نامه‌هایی جداگانه مطرح شد؛

چگونه می‌توان وضع معیشت کارکنان مخابرات را بهبود بخشید؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۱۰۹

پایست (رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات ایران) در نامه‌ای خطاب به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، خواستار برطرف شدن موانع در راه خدمت‌رسانی شرکت مخابرات ایران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات ایران، در نامه به آذری جهرمی و مخبر دزفولی با بیان اینکه جایگاه و نقش شرکت مخابرات در صنعت ارتباطات ایران حاصل سرمایه‌گذاری و تلاش مخلصانه کارکنان و بازنشستگان این شرکت در طول سالیان گذشته است، نوشته است: یقینا شرکتی که در تلاش طولانی خود، پایه‌های خود را بر اعتماد و وفاداری مردم ایران استوار ساخته و ارائه خدمت به اقشار مختلف مردم در جای جای کشور را افتخار خود‌ می‌داند، قابل قیاس با بنگاههای ارتباطی که در سالیان اخیر به منظور انجام فعالیت صرفا تولیدی و اقتصادی بوجود آمده‌اند، نمی‌باشد. از این‌رو به نظر می‌رسد همه دست‌اندر کاران اعم از سهامداران، مدیران، کارکنان و نهادهای نظارتی و حمایتی دولتی می‌بایست حفظ، ارتقاء و بالندگی آن را یک وظیفه ملی تلقی کرده و بویژه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» شده در جهت تحقق این شعار، به سرعت نسبت به رفع موانع در مسیر خدمت رسانی این شرکت بکوشند.

پایست بزرگترین موانع در مسیر خدمت  رسانی مخابرات را کم‌توجهی به سرمایه انسانی، سست نمودن شاکله ساختار شرکت از طریق جداسازی بخش‌های شرکت بر اساس محصول تولیدی و سازمان دهی در قالب شرکت مستقل و قطع حمایت‌های قانونی از شرکت، حداقل همانند دیگر شرکتها از سوی نهادهای نظارتی دولتی ذکر کرده و خواستار اقدام عاجل سهامداران محترم مخابرات  برای رفع آنها شده است.

نماینده عالی کارکنان مخابرات ایران، با ابراز خرسندی از  تصمیم صحیح و قاطع وزیر ارتباطات و سهامداران عمده در توافق با نمایندگان شورایعالی هماهنگی تشکلها و شورای هماهنگی کانونهای بازنشستگان در استوارسازی بحق آئین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب 89 و در مسیر اجرای قرار گرفتن اقدامهای تبعی این توافقات از سال گذشته  آن را زمینه ارزش نهادن و توجه به سرمایه انسانی ذکر کرده و ابراز امیدواری کرده در سال جاری با توجه ویژه مبنی بر تادیه بدهی‌ها به کارکنان قبل از تقسیم سود به سرعت توافقات صورت گرفته محقق شود و از وزیر ارتباطات درخواست کرده تا نسبت به کاهش سود تقسیمی با در نظر گرفتن کلیه بدهی‌ها اقدام شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مخابرات استان آذربایجان شرقی جداسازی بخش‌های شرکت بر اساس محصول را  بر خلاف رویه شرکتهای مشابه در سطح جهان ذکر کرده که در آنها شرکت یکپارچه با محصولات متنوع و مرتبط فعالیت می‌کنند. وی تجربه جداسازی شرکت ارتباطات سیار از بدنه شرکت اصلی  را نشانگر اقدام در جهت تقویت شرکت مخابرات ایران ندانسته و در  بسیاری موارد آن مغایر با چشم‌انداز و استراتژی‌های شرکت مخابرات ایران ذکر کرده که مانع هم‌افزایی بوده است. وی در ادامه از وزیر ارتباطات و رئیس ستاد اجرایی درخواست کرده تا بازگردانی همراه اول به شرکت مخابرات ایران را به جد مورد توجه قرار دهد تا این یکپارچگی موجب ارتقای هر دو قسمت شود.

پایست با بیان اینکه در  حال حاضر اساس فعالیت‌های سخت افزاری و راهبردی عملیاتی، فنی‌ترین بخش کار همراه اول در مناطق شرکت مخابرات انجام می‌گیرد ولی اختیارات تجاری و مالی سیاستگذاری از کنترل شرکت مخابرات ایران خارج است، خواستار توجه جدی به این مساله شده است.

 وی اصلاح و تعدیل تعرفه خدمات به صورت عادلانه و بر اساس شرایط اقتصادی روز  را حقی دانسته که نباید از سوی نهادهای نظارتی دولتی مورد تعدی قرار گیردو در انتها ابراز امیدواری کرده با همدلی و همراهی سهامداران محترم، همه ذینفعان شاهد بازگشت هرچه سریعتر شرکت مخابرات به جایگاه اصلی و واقعی خودش باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز