خبرگزاری کار ایران

چرا ۱۴-۱۴ اجرا نمی‌شود؟!

منطقه ویژه انرژی پارس قرمز شد/ انتقاد کارگران پیمانکاری از عدم رعایت دستورالعمل‌های کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۴۰

کارگران پیمانکاری پارس جنوبی می‌گویند: علیرغم قرمز شدن منطقه ویژه، بخشنامه‌های کرونایی و اصول ایمنی رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس آخرین رنگ بندی کروناییِ وزارت بهداشت، شهرستانهای عسلویه و کنگان (محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس) به رنگ قرمز درآمده‌اند.

کارگران پیمانکاری پارس جنوبی با ابراز نگرانی از این وضعیت می‌گویند: پروتکل‌های کرونایی و دستورالعمل‌ها به هیچ وجه رعایت نمی‌شود؛ همچنان در کانکس‌های استراحت بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، می‌نشینیم و غذایمان را نیز دست به دست به کانکس‌ها می‌رسانند. این در حالیست که در برخی از پالایشگاه‌ها، غذا را با وانت بار و به شکل بسیار پرخطر به محوطه می‌آورند؛ این غذا تا به دست کارگر برسد، چند دست چرخیده است. سرویس‌های تردد و رفت و آمد کارگران نیز خطرناک است و می‌تواند موجب انتقال بیماری شود.

کارگران پارس جنوبی، خواستار شیفتی شدن کار و افزایش روزهای تعطیلی هستند؛ آن‌ها می‌گویند: اکنون زمانی است که باید سیستم چهارده- چهارده برای همه کارکنان پارس جنوبی اجرایی شود؛ حتی دو هفته ماندن در منطقه نیز بسیار خطرناک است؛ نباید به بهانه‌ی اورهال یا فشردگی کار، کارگران را بیشتر از دو هفته در منطقه‌ی پارس جنوبی نگه دارند.

کارگران از شرایط اورهال پالایشگاه‌ها انتقاد بسیار دارند؛ مثلاً می‌گویند: یکی از پالایشگاه‌ها در همین وضعیت اورهال را آغاز کرده و بالغ بر ۷۰۰ نفر نیرو در قالب اورهال وارد پالایشگاه شده‌اند یعنی هر روز نزدیک به ۲۰۰۰ نفر نیرو در پالایشگاه تردد دارند و در حال فعالیت هستند.

این کارگران می‌گویند: وقتی کارگران بعد از روزها ماندن در محیط‌های شلوغ و پرخطر به دیدن خانواده‌هایشان می‌روند، می‌توانند به راحتی ناقل کرونا باشند و خانواده‌ها را درگیر بیماری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز