خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار بندر امام:

محاسبه مابه‌التفاوت طرح طبقه‌بندی مشاغل در دست کارشناسان/ کارفرما خود را تحت قوانین وزارت نفت می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۲۴

غلام نظری گفت: کارفرمای منطقه ویژه پتروشیمی تمایلی به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلام نظری درباره اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران مدت موقت نفت منطقه ویژه پتروشیمی گفت: طرح طبقه‌بندی توسط مشاور تهیه و مورد تایید اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان قرار گرفته است. پس از تاییدیه نیز طرح به کارفرما یعنی سازمان مناطق ویژه اقتصادی ابلاغ شده است.

او ادامه داد: کارفرما طرح ابلاغی را قبول ندارد و خود را تابع مقررات وزارت نفت می‌داند که بهانه‌ای بیش نیست. کارگران برای دریافت مابه‌التفاوت، موضوع را از مراجع حل اختلاف پیگیری می‌کنند. مراحل رسیدگی در حال اجراست و کارشناس اقداماتی برای محاسبه مابه‌التفاوت انجام می‌دهد. پس از وصول نظر کارشناس، رای نهایی صادر خواهد شد.

به گفته نماینده کارگران مدت موقت، شرکت مشاور برای محاسبه ریز ریالی هر پرونده مبلغ ۲۰۰ هزار تومان علی‌الحساب مطالبه کرده است. در حالی که طرح برای وزارت کار بوده و کارگران تنها اجرای حکم را مطالبه کرده‌اند. وزارت کار، شرکت مشاور را برای محاسبه طرح درنظر گرفته است، سازمان منطقه ویژه اقتصادی باید خسارت عدم اجرای طرح و هزینه مشاور را تا پایان محاسبات ریالی و درج در فیش حقوقی به وزارت کار پرداخت کند. اداره کار مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه‌های کارشناسی ندارد.

رئیس اداره کار بندر امام تصریح کرد: هنگامی‌که کارشناس مسئول رسیدگی به یک پرونده می‌شود، هزینه‌های امور کارشناسی خود را بر اساس قیمت مصوب دریافت می‌کند. اگرچه کارفرما موظف به پرداخت هزینه‌هاست اما از پرداخت شانه خالی می‌کند. وقتی اقدامات منتج به صدور رای به نفع کارگران شود، هیات حل اختلاف، کارفرما را مکلف به پرداخت هزینه‌های امور کارشناسی نیز می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز