خبرگزاری کار ایران

نامه کارگران خباز مریوان به اداره کار؛

نان گران شد اما دستمزد ما ثابت ماند/ درآمد ما کمتر از یک میلیون و پانصد هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۴۷۳

کارگران نانوایی مریوان در نامه‌ای خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران خباز مریوان استان کردستان در نامه‌ای خطاب به رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهر، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در این نامه آمده است:

احتراما همانگونه که مستحضر هستید نزدیک به یک ماه است قیمت نان در شهرستان مریوان افزایش یافته اما متاسفانه انجمن و اتحادیه کارفرمایان، حتی با وساطت و میانجیگری جنابعالی حاضر به توافق و افزایش دستمزد قانونی کارگران خباز نیستند. 

لازم به ذکر است همین نانی را که ما تولید می‌کنیم؛ کارفرمابرای مصرف خانواده خود با قیمت گران شده یعنی ۳۰۰ تومان به ما هم می‌فروشد و سازمان تامین اجتماعی حق بیمه سهم کارگر را با دستمزدی که هنوز دریافت نکرده؛ محاسبه و از ما دریافت می‌کند. اما ما هنوز با دستمزد دوسال پیش کار می‌کنیم. درحالیکه طبق ماده ۴۱ قانون کار باید هر ساله از اول فروردین طبق اعلام شورای عالی کار دستمزد ماهم افزایش یابد، درحالیکه هیچگاه چنین نبوده؛ اکثر کارگران خباز مریوان درآمد ما هیانه کمتر از ۱/۵ میلیون تومان دارند و این در شرایط کنونی و گرانی بازار کفاف زندگی کارگران را نمی‌کند و چون انجمن صنفی کارگران توان چانه‌زنی و احقاق حقوق صنفی کارگران و وظیفه خود را ندارد یا (نمی‌خواهد برای دستمزد کارگران تلاش کند) ما کارگران و امضاکنندگان زیر این انجمن را انتخاب خود نمی‌دانیم و خواستار منحل شدن و انتخابات هیتٔ مدیره جدید هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز