خبرگزاری کار ایران

ششمین همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۸۶

ششمین همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با محوریت مدیریت بحران شهری در شرایط کرونا برای ششمین در شهر اراک برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون سراسری انجمنهای صنفی مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور، صبح روز چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه۱۴۰۰ ششمین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست با تلاش و کوشش و برنامه ریزی کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین حفاظت فنی ایمنی وبهداشت کار کشور وانجمن صنفی مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار استان مرکزی و حضور و همکاری شهرداری اراک، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، ، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با محورهای تخصصی در خصوص مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا برگزار گردید. 

در این همایش ابتدا پیام مهندس بیاتیان سرپرست شهرداری اراک در خصوص نقش شهرداری‌ها در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با مدیریت ناوگان حمل و نقل شهری، اقدامات کنترلی در سازمان آرامستان، کنترل پارک‌ها و بوستانها و ضدعفونی کردن وسایل بازی و تجهیزات مستقر در پارک‌ها و سایر حوزه‌های خدمات شهری، که دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی جهت حفظ سلامت شهروندان و اقدامات تکمیلی را در راستای رسالت اجتماعی خود با محوریت واحد Hse ایفا نموده اشاره شد. 

در ادامه  جمالیان به نقش کارشناسان ایمنی و بهداشت در صنایع در راستای پیشگیری از این ویروس اشاره نمود و از زحمات آنان قدردانی نمود. 

 آبایی (مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) به موضوع کرونا در روند تولید و نقش کارفرمایان و مسئولین ایمنی و بهداشت در این برهه پرریسک پرداختند. خلیلی (رییس کانون کارفرمایان استان مرکزی) نیز از طرف جامعه کارفرمایی به ایراد سخنرانی و نقش پررنگ ایمنی در جامعه پرداخت. 

سخنران همایش در بعد علمی کلات‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان مقاله مدیریت بحران شهری را ارائه تجزیه و تحلیل نموده و راهکارهای واکنش و برنامه ریزی در این خصوص را بر مبنی استاندارهای جهانی برشمردند. 

 اشرف منصوری (رییس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسوولین ایمنی و بهداشت کار کشور) نیز در این همایش به معضلات و مشکلات جامعه صنفی ایمنی و بهداشت اشاره و یادآور شدند در جهت ارتقا ایمنی و بهداشت کار اصلاح ساختار شغلی و بالا بردن جایگاه مسئولین ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و HSE در چارت سازمانی کارگاهی همچنین امنیت شغلی مسئولین ایمنی و بهداشت کار یکی از حلقه‌های مفقوده در افزایش ایمنی و بهداشت کار کارگاهی و بالتبع آن کاهش حوادث ناشی از کار خواهد بود در ادامه ایشان از دغدغه ابطلال آئین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها وعدم رضایت از دستورالعمل مسئولین بهداشت نمود. 

در ادامه مظفری دبیر شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار کشور و مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نکات مهمی در خصوص جامعه کارگری و کارفرمایی و نقش ایمنی در کاهش حوادث و پیگیری مصوبه هیات دولت در خصوص احیاء آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها همچنین مشارکت انجمنهای تخصصی در جهت ارتقا فرهنگ ایمنی و بهداشت پرداخت. 

مدیری (نماینده وزارت بهداشت) نیز به بیان نقطه نظرات تخصصی وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای اشاره نمود. 

 پرکنی (رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کشور) با اشاره به زیر ساخت‌ها و سامانه‌های آموزشی ایجاد شده در زمینه ایمنی و حضور بیش ازپیش انجمنهای مسئولین ایمنی و بهداشت در آموزشهای ایمنی و همچنین در برنامه جدید مرکز از بهره گیری از ظرفیتهای این سازمان مردم نهاد در برگزاری دورههای تخصصی ایمنی عنوان نمود و در ادامهچشم‌انداز آتی این مرکز را افزایش سرانه آموزش ایمنی در کشور بیان کرد. 

پایان بخش این همایش با سخنرانی مهندس تکلو دبیر علمی و اجرایی همایش همراه بود که مقالات پذیرفته شده و برتر نیز معرفی گردیدند و ایشان نیز به لزوم واکسیناسیون فوری جامعه Hse اشاره نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز